Tři miliardy do fondu infrastruktury navíc, chce ministerstvo dopravy
Největší částka z tohoto balíku, celkem 1,3 miliardy korun, má připadnout na železnice. To souvisí s možností rozšířit množství investičních akcí, které je možné financovat ze zdrojů EU. Podobně jako i u ostatních bodů by většina těchto peněz měla pocházet z evropských dotací, konkrétně z Operačního programu doprava pro období 2014 až 2020 a fondu CEF, uvedlo v důvodové zprávě ministerstvo dopravy.
Zhruba půl miliardy korun ročně má rovněž připadnout na podporu výstavby a údržby takzvaných multimodálních překladišť. Umožnit financování těchto terminálů, které umožňují jednodušší překládání zboží mezi kamionovou, železniční a lodní dopravou, z peněz SFDI se snaží ministerstvo dopravy dosáhnout dlouhodobě. V roce 2011 například prosazovalo podporu dokončení veřejného logistického centra v Lovosicích.
Dalších 150 milionů korun ročně má z prostředků fondu připadnout na nákup strojů potřebných pro opravy a stavby silnic a dálnic, železničních tratí nebo vodních cest. 200 milionová jednorázová dotace pak má sloužit k obnově budov a dalšího zařízení českých přístavů v Hamburku. To souvisí s plánem ministerstva na návrat lodí do v současnosti zchátralé trojice přístavů, které Česko buď koupilo, nebo je má ve správě na 99 let v rámci Versailleské dohody.
Státní fond dopravní infrastruktury letos hospodaří s částkou 94,4 miliardy korun včetně dotací z EU.