Trumfy automobilek: Jaguar investuje, BMW pošilhává za oceán, Hyundai do Evropy
Podle informací ředitele firmy Ralf Spetha peníze mají být použity na vytvoření systému, který v budoucnosti umožní vyrábět podvozky nových modelů z hliníku. Prvním z těchto modelů bude středně velká sportovní limuzína. Podle zpravodajského serveru BBC by měla být představena v roce 2015.
Automobilka dodala, že díky přijetí nových zaměstnanců se celkový počet pracovních míst, které automobilka za poslední tři roky v Británii vytvořila, zvýší na téměř 11 tisíc.
Jaguar má v Británii tři výrobní závody, ve městech Solihull, Castle Bromwich a Halewood. V Solihullu se vyrábějí modely Land Rover. Na počátku letošního roku měla automobilka po celém světě asi 25.000 zaměstnanců.
Jaguar Land Rover je od roku 2008 součástí největší indické automobilky Tata Motors. V loňském fiskálním roce hrubý zisk firmy vzrostl o 11 procent na rekordních 1,67 miliardy liber. Prodej aut ve finančním roce do konce března vzrostl o 22 procent na 375 tisíc vozů.
Co se představí na 65. autosalonu v Franfurktu nad Mohanem
Škoda s dvěma premiérami
Jak E15.cz již informovalo, Škoda Auto ve Frankfurtu představí ve světové premiéře hned dva modely. Jedním bude nová karosářská varianta modelu Rapid pod označením Spaceback.
Cena nové karosářské verze Škody Rapid pod označením Spaceback (na nedatovaném archivním snímku) bude na českém trhu začínat na stejné úrovni jako u klasického Rapidu. Zaváděcí akční model Fresh bude při leasingovém financování stát 269.900 Kč a základní verze Active 292.900 Kč. Oznámili to 10. září zástupci společnosti při představení vozu na frankfurtském autosalonu.
Cena nové karosářské verze Škody Rapid pod označením Spaceback bude na českém trhu začínat na stejné úrovni jako u klasického Rapidu. Zaváděcí akční model Fresh bude při leasingovém financování stát 269 900 Kč a základní verze Active 292 900 Kč.
Druhým přepracované SUV Yeti, jenž bude poprvé ve dvou variantách. Jedna bude určená do města a druhá do lehčího terénu. V letošním roce značka představila již osm nových nebo přepracovaných vozů.
Její mateřská firma, největší evropská automobilka Volkswagen, chce v letošním roce zvýšit prodej na 9,5 milionu vozů. Na autosalonu to dnes řekl generální ředitel Martin Winterkorn. Proti loňsku by to byl nárůst o 2,2 procenta.
Automobilka ale zároveň oznámila, že prodej její hlavní značky VW se v srpnu snížil o jedno procento na 461 600 vozů a pokles zaznamenal již druhý měsíc za sebou. Od začátku roku ale prodej vzrostl o 3,1 procenta na 3,84 milionu vozů.
65. autosalon Franfurkt - Volkswagen |
Vokswagen má na domácí scéně ve Franfurktu pestrou expozici
Volkswagen spoléhá především na poptávku z Číny, která vyrovnává slabší prodej v Evropě a v USA. Loni automobilka prodala v celém světě zhruba 9,3 milionu vozů.
Od ledna do srpna koncern prodal asi 6,2 milionu osobních a lehkých nákladních vozů. To bylo podle agentury DPA meziročně o 4,5 procenta více.
Do roku 2018 chce Volkswagen předstihnout konkurenty Toyota a General Motors a stát se největším výrobcem automobilů na světě.
BMW s plány za oceán
Německá automobilka BMW zase poodhalila, že hodlá posílit své výrobní kapacity mimo Evropu a mohla by postavit další mimoevropskou továrnu. Německému listu Süddeutsche Zeitung to řekl generální ředitel společnosti Norbert Reithofer.
BMW již nyní plánuje výstavbu továrny v Brazílii, o umístění případného dalšího závodu však firma podle Reithofera ještě nerozhodla. Automobilka již postavila továrnu v Číně a rozšiřuje rovněž výrobní kapacitu svého závodu ve Spojených státech, napsala agentura Reuters.
Automobilka BMW je největším výrobcem luxusních vozů na světě. Loni zvýšila prodej o 10,6 procenta na rekordních 1,845 milionu vozů a v letošním roce počítá s dalším růstem.
BMW se svým exponátem na 65. autosalonu ve Franfurktu |
BMW se svým exponátem na 65. autosalonu ve Franfurktu
V letošním druhém čtvrtletí automobilka zvýšila čistý zisk meziročně o devět procent na 1,4 miliardy eur (36 miliard korun). Její tržby stouply téměř o dvě procenta na 19,55 miliardy eur.
Šilhání za oceán je u BMW logické. Automobilový trh v Evropě se dostal pod silný tlak kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku.
Evropští spotřebitelé kvůli stoupající nezaměstnanosti omezili nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Někteří výrobci se tak potýkají s nadbytečnými výrobními kapacitami a jsou nuceni uzavírat továrny a propouštět.
Hyundai hlásí útok na Evropu
Naopak atak na Evropu ohlásila největší jihokorejská automobilka Hyundai Motor. Během příštích čtyř let hodlá uvést na evropský trh 22 nových modelů, aby podpořila svůj prodej. Uvedl to šéf marketingu evropských aktivit společnosti Mark Hall.
Hyundai chce příští rok v Evropě podle výkonného ředitele společnosti Hyundai Motor Europe Allana Rushfortha prodat zhruba 74 tisíc vozů modelu i10 nové generace, a získat tak více než šestiprocentní podíl v segmentu mini vozů.
V rekordním roce 2009 firma prodala 107 tisíc aut i10. Nový i10 se bude vyrábět v tureckém Ízmitu, kde automobilka nedávno rozšířila výrobní kapacitu. Výrobce bude auto nabízet se dvěma zážehovými motory o objemech 1,0 litru a 1,25 litru.
Hyundai vyrábí automobily i v České republice, sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku zahájila v listopadu 2008. Zdejší továrna je největším evropským výrobním závodem společnosti s roční kapacitou 300 tisíc aut. Vyrábí modely ix35, i30 a ix20.
Jihokorejská automobilka Hyundai – nový model i30
Hyundai – model i30
I jihokorejskou automobilku na evropském trhu zasáhla krize. V letošním prvním pololetí prodej Hyundai v Evropě klesl o 3,6 procenta poté, co v uplynulých dvou letech rostl v průměru téměř desetiprocentním tempem.
Podíl společnosti na evropském trhu se loni vyšplhal na 3,4 procenta z 2,6 procenta v roce 2010. Do konce desetiletí chce firma dosáhnout pětiprocentního tržního podílu, napsala agentura Reuters.
Světlo na konci tunelu
Šéf evropských aktivit automobilky Hyundai Allan Rushforth však už vidí světlo na konci tunelu. Nedávno předpověděl, že Hyundai napřesrok společně s dceřinou firmou Kia v Evropě prodá zhruba milion automobilů. Celý evropský automobilový trh by podle něj měl v příštím roce stoupnout o dvě až tři procenta poté, co v uplynulých šesti letech klesal.
A není sám, poradenská společnost PricewaterhouseCoopers minulý měsíc uvedla, že evropský automobilový trh již dosáhl svého dna a v příštích letech bude pomalu oživovat.
I pro milovníky rychlostí
Na své si na autosalonu přijdou i milovníci rychlých a silných koní. Německá automobilka Porsche představila finální podobu supersportovního hybridního vozu 918 Spyder. Ten zrychlí z nuly na 300 km/h za 22 vteřin, a přitom má mít průměrnou spotřebu mezi třemi a 3,4 litru paliva na 100 km.
Ve voze, který má homologaci pro běžný silniční provoz, automobilka využila bohaté zkušenosti z vytrvalostního závodu Le Mans.
Porsche zároveň ukázalo výroční model 911 na základě Carrery S, kterým chce oslavit letošní 50leté výročí modelu 911. Za tu dobu firma prodala 820 tisíc vozů v sedmi generacích, což z 911 dělá nejprodávanější sportovní auto na světě.