Vynucená pauza pro řidiče i nouzové tlačítko pro pasažéry. Uber se zaměřil na bezpečí

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Reuters

Alternativní taxislužba spouští balíček Safety Toolkit v Evropě, na Středním východě a v Africe. Pomoci má řidičům i cestujícím. Krom posílení bezpečnosti chce Uber také zvýšit svou transparentnost zavedením anonymizace hovorů. Firma to uvedla v tiskové zprávě. Konkurence v Česku své bezpečnostní prvky zatím výrazně měnit nehodlá.

Mezi nové funkce aplikace Uber patří „nouzové tlačítko“, které cestující nebo řidič může využít při krizových situacích. Tlačítko by mělo po stisknutí začít vytáčet linku 112. Novinkou má být také anonymizace telefonu při hovorech mezi řidiči a cestujícími nebo snazší možnost kontaktovat podpůrný tým společnosti. 

Řidiče Uberu čeká i omezení jízd. Po dvanácti hodinách používání aplikace si budou muset vzít nepřerušovanou šestihodinovou přestávku. „V průběhu posledního roku jsme se soustředili právě na vývoj inovativních prvků zvyšujících transparentnost a pocit bezpečí,“ prohlásil Sachin Kansal, globální ředitel bezpečnostních produktů společnosti Uber. 

V Česku by se měl celý program spustit v rámci následujících dní. Jeden z největších konkurentů Uberu v Česku společnost Liftago zatím žádné závažnější novinky v oblasti bezpečnosti nechystá. „Liftago již několik let má oboustranně anonymizovanou telefonní komunikaci mezi řidičem a pasažérem,“ řekl pro deník E15 ředitel společnosti Liftago Ondřej Krátký. „Pokud to naše konkurence zavádí až teď, je to spíš pozdní respektování pravidel GDPR než novinka na trhu,“ doplnil.

Uvedl také, že z hlediska bezpečnosti Liftago úzce spolupracuje s policií. „Je ale problematické, že alternativní platformy nemají hlavní vedení v Česku a vymlouvají se, že místní pobočky jsou jen 'marketingová zastoupení'. Státní orgány pak nemohou případy efektivně se zahraniční matkou řešit,“ uvedl Ondřej Krátký k problematice bezpečnosti. 

Další z konkurence Uberu Taxify posílila v rámci bezpečnosti pasažerů svou aplikaci o možnost sdílení již projeté trasy s rodinou a přáteli v reálném čase. Na dalších bezpečnostních opatřeních firma podle svých slov pracuje, jako například na anonymizaci telefonních čísel. „V České republice tuto funkcionalitu prozatím aplikace neumožňuje, ale pracujeme na jejím zavedení,“ uvedl pro deník E15 šéf Taxify v České republice a na Slovensku Roman Sysl.