Dvě třetiny top manažerů dávají při rozhodování přednost intuici | E15.cz

Dvě třetiny top manažerů dávají při rozhodování přednost intuici před daty, ukázal průzkum

David Slánský, peak.cz

Manažeři a podnikatelé musí umět pro úspěch udělat jednu zásadní věc, ať je ekonomika v růstu nebo recesi – správně se rozhodnout. Dělají tak na základě zkušeností, momentální informovanosti, schopnosti určit budoucnost, ale samozřejmě i osobní odvahy, kreativity a určité dávky štěstí. Zkušenost si každý buduje sám, štěstí je náhodná veličina, ale informovanost či schopnost popsat budoucí vývoj je možné ovlivnit.

Jsme obklopeni informacemi. Data nelžou a mnohokrát pomáhají. Přiznejme si ale, že práce s nimi není jednoduchá – mezi největší problémy dnes patří již nepřeberné množství dat a jejich (ne)kvalita.

Svět v posledních letech generuje data neuvěřitelnou rychlostí – podle výzkumu Data Never Sleeps společnosti DOMO z roku 2017 vytvoříme 2,5 trilionu bytů denně. Navíc 90 procent dnešních dat vzniklo v uplynulých dvou letech.

Rady šéfa Disney Igera: Proč vstávat ve 4:15 a jak vyhodit podřízené

Kvalita dat?

Stejně tak kvalita byla, je a ještě dlouho bude problém – podle výzkumu společnosti Forrester pro KPMG zhruba 60 procent dotázaných společností zcela nevěří výstupům svého prostředí dat a analytiky. A celých 70 procent dotázaných uvedlo, že jejich využití je vystavuje reputačnímu riziku.

Co z toho plyne? Přestože valná většina světových firem významně investuje do řešení pro využití dat a jejich analytiky, celé dvě třetiny top manažerů dají při svém rozhodování stejně přednost intuici.

Aktivistický miliardář Icahn nejspíš předá agendu synovi

Příklady táhnou

Data ovšem dávají reálné výsledky. Věrnostní program na letišti Heathrow dokázal díky pokročilé analytice a správné komunikaci o pětinu zvýšit útraty v letištních obchodech, o třetinu vzrostl počet „znovuaktivních“ členů.

Newyorská pobočka Harley-Davidson díky umělé inteligenci navýšila počet obchodních příležitostí až o neuvěřitelných 2 930 procent. A po roce využívání ztrojnásobila meziroční obrat.

Jistý britský retailový řetězec se stovkami prodejen využíval datové předpovědi k určení poptávky v konkrétních místech nových poboček. Snížil tak chybu expertního odhadu z 30 procent na deset, minimalizoval rozptyl chybovosti z ± 150 procent na ± 40. Finanční efekt představoval 30 milionů liber ročně.

Celý článek si můžete přečíst na serveru peak.cz >>>

Dobrý manažer věnuje aspoň polovinu času kolegům, říká šéf Škody Auto pro Česko Luboš Vlček

Autor: David Slánský, peak.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!