TOP ODPOVĚDNÁ FIRMA PRO ŽENY: L’Oréal - méně práce v létě

L´oreál - Unesco pro ženy ve vědě

L´oreál - Unesco pro ženy ve vědě Zdroj: L´oreál

L’Oréal
L'Oreal
3
Fotogalerie

Společnost L’Oréal má nejenom rozsáhlý program podpory zaměstnaných matek či žen na mateřské dovolené, ale myslí i na schopné a talentované zaměstnankyně, které by chtěly dosáhnout vyšších met. „Mezinárodní program pro ženy ve vedoucích pozicích EVE si klade za cíl utvářet silné a inspirující osobnosti, které mohou přinést do organizace změnu,“ říká PR manažerka české pobočky společnosti Ivona Karvinen. „Sdílením zkušeností získávají představu o případné kariéře a v neposlední řadě posilují své sebevědomí,“ vysvětluje. Co dalšího mohou ženy ve firmě očekávat?

Firma má speciální politiku pro odchody na mateřskou dovolenou a návraty z ní. „V době mateřské dovolené garantujeme matkám stoprocentní mzdu po dobu 14 týdnů. Po celou dobu zaměstnání pak zajišťujeme životní pojištění a pojištění plné invalidity s pojistnou částkou 24násobek měsíční mzdy,“ uvádí Karvinen.

Ve vedení společnosti je v současné době 60 procent žen a celkově jich ve firmě pracuje 75 procent. Může se pochlubit svým umístěním ve finále v kategorii Rovnost žen a mužů v Cenách SDGs 2019.

To ale není všechno, společnost se ženami udržuje kontakt po celou dobu rodičovské dovolené. Před odchodem na mateřskou, v průběhu i na konci rodičovské je žena ve spojení s HR Business Partnerem, kde se řeší budoucnost a možnosti matky. „Společnosti se daří zajistit návrat 70 procent maminek po rodičovské dovolené,“ upozorňuje Karvinen.

Zaměstnané matky: volné léto

Zaměstnané matky mají podle Ivony Karvinen samozřejmě možnost využít benefitů určených pro všechny zaměstnance, jako je třeba čtyřdenní home-office za měsíc, pružná pracovní doba nebo zkrácený úvazek. „Pro matky však máme rozšířené benefity. Nabízíme například nejen zkrácení úvazku na letní období, ale také vyšší počet dnů home-office. Takové kroky řešíme individuálně. Nově jsme na pracovišti vybudovali i dětský koutek, který umožňuje rodičům zabavit jejich děti v práci, pokud nemají hlídání a potřebují být přítomni v kanceláři. Nové je také zavedení takzvaného Paternity leave, 10 dní plně placeného volna pro čerstvé otce,“ vypočítává Karvinen.

Pomoc v kariéře i v rodině: Rady na míru

Už dva roky umožňuje společnost zaměstnankyním zapojovat se do programu Cross Company Mentoring, který probíhá v rámci iniciativy Together2Grow. „To znamená, že zaměstnanci z různých společností si navzájem pomáhají sdílením zkušeností buď přes profesionální mentory, nebo mezi sebou. Tématem bývá například sladění práce s rodinou neboli work life balance, kariérní rozvoj pro ženy a podobně. Zároveň si i jednotlivá pracovnice může přes personální oddělení zažádat mentoring svých vlastních témat. L’Oréal jí nabídne interní nebo externí, tedy mezifiremní mentoring,“ říká Ivona Karvinen.

Aby mohli být zaměstnankyním užiteční, také personalisté se účastní různých konferencí, například „Matky vítány“ pořádané organizací Byznys pro společnost. Tyto akce mají propojit přání a potřeby rodičů a zaměstnavatelů. Diskutuje se především o tom, jaký mají matky sociální i ekonomický přínos pro zaměstnavatele, jakým způsobem je firmy podporují v rychlejším a efektivnějším návratu z mateřské dovolené a zda existuje státní podpora pro firmy, které chtějí usnadnit návrat rodičů do zaměstnání. Ale probírají se také témata jako diverzita, flexibilita, work life balance. Konference je určena pro velké i menší zaměstnavatele, odborníky, média, stát a pro profesní sdružení.

Bonusy: Ženy ve výhodě

Společnost nabízí poměrně hodně různých bonusů určených všem zaměstnancům. Některé však vyhovují víc ženám než mužům. „Například ženy více než muži využívají kurzy sebeobrany, semináře Bezpečné cestování, Odemykání dětského potenciálu a podobně. Samozřejmě velmi oblíbené u žen jsou masáže na pracovišti, Multisport karta, příspěvek na hlídání dětí v hodnotě 3500 korun a podobně,“ říká Ivona Karvinen.

Ženy ve vědě: Miliony pro mladé badatelky

L’Oréal-UNESCO Pro ženy ve vědě je podle Karvinen unikátní projekt podporující nadané české vědkyně v začátcích jejich kariéry. Jeho cílem je nalézt a podpořit nové talenty v oboru, kde je přístup k ženám ještě stále nejednoznačný. „V Česku byl program zahájen v roce 2006 a od té doby bylo mezi mladé vědkyně rozděleno kolem osmi milionů korun. Poslední ročník proběhl v letošním červnu a ocenil tři laureátky, mezi které rozdělil 600 tisíc korun,“ upozorňuje Karvinen a dodává, že projekt je pod záštitou UNESCO a partnerem je Akademie věd České republiky. „Program je však realizován plně z vlastních prostředků L’Oréal.“

Každé dva roky pak firma úspěšně prochází auditem GEEIS (Evropská a mezinárodní norma pro rovnost žen a mužů) prováděným společností Bureau Veritas. V roce 2015 představitelé firmy podepsali Chartu diverzity v České republice a Maďarsku, v roce 2017 na Slovensku. V chartě jsou mimo jiné zakotveny i rovné pracovní příležitosti pro ženy.