Měníte banku? Ta původní vám nabídne téměř všechny služby zdarma

ilustrační foto (Profimedia.cz)

ilustrační foto (Profimedia.cz) Zdroj: Profimedia.cz

Nezájem o vlastní klienty ze strany tuzemských bank trefně ilustroval chování nadnárodních společností vůči českým zákazníkům. Časy se mění velmi pomalu. Banky, stejně tak jako operátoři, se začnou o zákazníka a jeho potřeby zajímat až ve chvíli, kdy jim opravdu teče do bot a klient je na odchodu.

Klienti se v posledních letech naučili využívat kodex mobility, který jim nabízí možnost převedení zůstatku účtu, všech inkas a trvalých příkazů z jedné banky do druhé. „Klienti mobilitu při přechodu do naší banky hodně často využívají. U nových klientů je to převážná část,“ potvrzuje mluvčí UniCredit Bank Petr Plocek.

Ledy se začnou hýbat, až když banka dostane žádost o převedení účtu do nové banky. Pak je ochotna v rámci udržení klienta nabídnout téměř vše zdarma. Z dostupných zdrojů se v tomto směru zdají být nejaktivnější Komerční banka, Raiffeisenbank a Česká spořitelna.

„Už jsem byl rozhodnut z Komerční banky odejít. Pak mi ale zavolali, chtěli se sejít a nabídli mi to, za co jsem dosud platil téměř dva tisíce ročně, zdarma na pět let,“ svěřil se deníku E15 bankovní klient, který si nepřál být jmenován.

Sociální sítě se příběhy klientů, na které si jejich banka vzpomněla, až když jí mávali na rozloučenou, jen hemží. „Odešel jsem od Raiffeisenbank a už mi asi desetkrát volali, poslali dva dopisy s předschválenou půjčkou. Když jsem byl u nich dvanáct let, nikdo po mně ani nevzdechl. Teď se můžou najednou strhat,“ napsal do diskuze na Facebooku další bankovní klient.

„V případě, že klient chce z banky odejít, se společně s ním díváme, jaký typ účtu využívá, jaké využívá služby a zdali bychom mu nemohli nabídnout nějaký účet lépe vyhovující jeho potřebám,“ vysvětluje oficiální postup Tomáš Kofroň, mluvčí Raiffeisenbank.

„Přibližně pět procent žádostí bylo přerušeno. Jedním z důvodů takového přerušení mohlo být i přijetí nějaké individuální nabídky ze strany původní banky,“ spekuluje Vladimír Komjati, mluvčí Air Bank, ke které každý pátý klient přijde prostřednictvím kodexu mobility.

Air Bank má přes 150 000 klientů, kodex mobility využívá rekordní počet lidí