Na trhu s autopojištěním posilují hlavně menší hráči

„Je to dáno hlavně agresivní obchodní politikou. Menší pojišťovny změnily na začátku roku sazebníky a celkovou strategii, která je zaměřena především na zvýhodnění starších a zkušenějších řidičů,“ vysvětlil šéf internetového srovnávače ČeskéPojištění.cz Pavel Ronovský.
Největší absolutní nárůst zaznamenal až šestý největší hráč na českém trhu – ČSOB pojišťovna. Meziročně posílil o celou třetinu.
Někteří experti ale považují cenovou válku o klienty za cestu do pekel. Konkurenční souboj už nevydržela Direct pojišťovna, jejíž britský vlastník před měsícem rozhodl kvůli malé ziskovosti o stažení z České republiky.
Ředitel tuzemské filiálky Generali Štefan Tillinger nedávno prohlásil, že na povinném ručení se nedá vydělávat a podobně kritické je to u havarijního pojištění. „Dřív se octavie nekoupila pod 400 tisíc, nyní ji pořídíte i za 250 tisíc. Problém je v tom, že havarijní pojištění se počítá z ceny vozu, ale ceny náhradních dílů zůstávají stejně vysoké,“ uvedl pro týdeník Euro.
Podle Ronovského se povinné ručení již dostalo na své minimum. „Ostatně některé pojišťovny už delší čas dávají najevo, že současné ceny pro ně nejsou ekonomicky udržitelné,“ souhlasí s názorem Tillingera.
Podobně se k situaci staví i zástupce ČP Tomáš Zavoral: „Na trhu panuje regulérní cenová válka a pojištění motorových vozidel se tak dostává na samou hranici ekonomické únosnosti. Začátkem loňského roku spadly ceny na novém obchodu meziročně až o 20 procent.“
Ceny autopojištění nejsou podle Zavorala dlouhodobě udržitelné, protože na nových pojistkách dnes všichni v průměru prodělávají. “Jediné, co pojišťovnám umožňuje přežít, jsou pojistky uzavírané v předchozích letech,” vysvětlil.
Ronovský očekává postupné zdražování v řádu jednotek procent. Trhem nicméně ještě může zahýbat 70 tisíc klientů Directu, kterým postupně končí stávající pojistné smlouvy, takže se o ně . „V němž jednou z neúčinnějších zbraní bude právě cena,“ dodal Ronovský.