Do finále dále postoupily poplatek za vedení účtu k hypotečnímu nebo spotřebitelskému úvěru, poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking a výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou.
Anketa, jejíž výsledky budou vyhlášeny 1. března, se koná v Česku a na Slovensku. V prvním kole hlasovalo zhruba 31 tisíc lidí, z toho 2000 hlasů přišlo ze Slovenska. „Z výsledků vyplývá zajímavé zjištění, že i přes velký rozdíl v počtu hlasů mezi ČR a SR, dopadlo hlasování v obou zemích téměř stejně,“ uvedl Nacher.
Podle něj by anketa kromě zjištění postojů bankovních klientů měla do jisté míry vyvinout tlak na banky změnit jejich poplatkovou politiku. Letos bude souboj o to pikantnější, že se v seznamu objevují poplatky, proti kterým klienti již aktivně brojí a hrozí svým bankám žalobami, dodal. Odkazoval k poplatku za vedení účtu k hypotečnímu nebo spotřebitelskému úvěru.
V prvním ročníku ankety lidé zvolili zcela suverénně za vítěze poplatek za příchozí platbu. Ve druhém ročníku zvítězil poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky, ve třetím ročníku poplatek za vedení běžného účtu, ve čtvrtém ročníku to byl poplatek za nadměrný vklad a v pátém ročníku poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet. V šestém ročníku byl nejabsurdnějším bankovním poplatkem vyhlášen poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu. Vítězné poplatky minulých ročníků nebyly nominovány, aby „dostaly šanci“ také další nepochopitelné a absurdní poplatky.