Příběhy mrtvých značek: francouzské vozy Simca jezdily i v Československu

Simca 1000 Rallye 2 (1972-1976)

Simca 1000 Rallye 2 (1972-1976) Zdroj: auto.cz

Simca 1000 Rallye 2 (1972-1976)
Simca 1000 Rallye 2 (1972-1976)
Simca 1000 Rallye 2 (1972-1976)
Simca 1000 Rallye 1 (1970-1978)
Simca 1000 Rallye 1 (1970-1978)
30
Fotogalerie

Časy se mění, přání zákazníků se vyvíjejí a společnosti, které patří ke špičce svého oboru najednou, ztrácí své postavení a nakonec zmizí v propadlišti dějin. Automobilový svět zná stovky takto poražených, z nichž si řada zaslouží připomenout.

Některé automobilové značky, které jsou dnes již minulostí a nepředstavily žádný nový model desítky let, byly zcela zapomenuty, zatímco jiné žijí díky svým příznivcům díky jejich vzpomínkám a pečlivě udržovaným vozům ze šťastnějších let.

Mezi takové značky rozhodně patří Simca, která byla mimo rodnou Francii a západoevropské trhy velmi populární i v Československu a to prakticky od padesátých až do počátku devadesátých let.

Simca (Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile) se zrodila v listopadu roku 1934 a za jejím vznikem stál italský podnikatel Henri Théodore Pigozzi, který převzal továrnu někdejší automobilky Donnet a měl vazby na italskou automobilku Fiat. Právě díky tomu Simca nejprve vyráběla v licenci vozy Fiat 508 Balilla, 518 Arditta a později i 500 Topolino.

S prvními vlastními vozy přišla Simca ve druhé polovině čtyřicátých let, i když v jejich konstrukci lze celkem pochopitelně najít vliv předválečných modelů značky Fiat. Zásadní zlom představuje model Aronde, který přinesl zcela nově navrženou pontonovou karoserií a stal se prvním z řady úspěšných vozů z vlastního vývoje automobilky Simca.

Model Aronde se v padesátých letech dovážel i do Československa a byl vyráběn v mnoha karosářských variantách – jako sedan, kupé, kabriolet, kombi, ale i jako dodávka a pickup.


Celý článek si můžete přečíst zde >>>