Kiwi.com nabírá 2,5 miliardy na další rozvoj | E15.cz

Kiwi.com nabírá 2,5 miliardy na další rozvoj. Neznámý investor koupil její dluhopisy

Šéf a spoluzakladatel Kiwi.com Oliver Dlouhý
Šéf a spoluzakladatel Kiwi.com Oliver Dlouhý
• 
ZDROJ: Michael Tomeš, E15

Filip Zelenka

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Kiwi.com po dlouhé době získává novou investici, konkrétně 2,5 miliardy korun od neznámého investora. Peníze chce brněnská firma využít na další růst a zvýšení podílu na cestovatelském trhu, který se po pandemii opět probouzí a roste na něm poptávka. 

„Tato investice nám umožní rychle zrealizovat naše další plány a poskytovat zákazníkům špičkovou službu i v případě, že aerolinky své sliby nesplní,“   okomentoval novou investici Oliver Dlouhý, spoluzakladatel a ředitel Kiwi.com. „Nikdy, dokonce ani během pandemie, jsme nepřestali investovat do inovací produktů a zákaznické zkušenosti. A tento kapitál nám umožní urychlit naše plány i další růst,“ doplnil finanční ředitel společnosti Iain Wetherall. 

Finance Kiwi.com získalo formou konvertibilního dluhopisu, který se může v budoucnosti proměnit v akcie společnosti. Jméno investora není známo, podle tiskové zprávy, kterou společnost rozeslala médiím, se má jednat o „globálního institucionálního investora“. Většinu v Kiwi.com by měl i nadále držet americký fond General Atlantic. 

„Tím, že ten dluhopis může být zesplatněný, je to pro investora pojistka. Nechce si přímo kupovat podíl ve firmě, protože neví, co s ní bude, v nejhorším případě dostane peníze zpět. Kdyby měl větší důvěru, tak si koupí podíl. To neznamená, že je ta firma nedůvěryhodná, jen je to opatrnější přístup k investování,“ vysvětluje ekonom ze společnosti Cyrrus Tomáš Pfeiler. 

Při oznámení transakce se Dlouhý opřel do aerolinek. „Pandemie byla pro cestovatele náročným obdobím. Mnohé aerolinky nesplnily své závazky vůči nim a ti to pak oprávněně vnímali jako zradu,“ uvedl Dlouhý.

Pod palbu kritiky ze strany zákazníků i aerolinek se přitom během pandemie dostalo i samotné Kiwi.com. Zákazníci brněnskou firmu kritizovali kvůli zdlouhavým refundacím, tedy vracení peněz za neuskutečněné lety. Některé aerolinky zase vyjadřovaly svůj nesouhlas s tím, aby česká firma prodávala jejich letenky, v několika případech došlo i sooudní spory.

Kiwi.com se už začala zotavovat z pandemického roku 2020. Ztrátu přesahující tehdy miliardu korun se loni podařilo snížit na 304 milionů korun. Tržby se loni meziročně zvýšily o pět miliard korun na 16,9 miliardy korun a dosáhly úrovně mírně přes 50 procent roku 2019. 

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newslettery