Knihobot expanduje offline. Tituly z druhé ruky míří také na pulty Levných knih
Antikvariát Knihobot, jeden z největších online prodejců knih v Česku, rozšiřuje své pole působnosti. Tituly z jeho nabídky se teď nově objevily ve všech 56 pobočkách Levných knih, a to za jednotnou cenu 39 korun. Společnosti tak posilují svoji dosavadní spolupráci.
Regály označené štítky „Zachraň knihu“ a „Knihy z druhé ruky“ dostávají místo vedle tradičního sortimentu Levných knih. „Chceme jít zákazníkům naproti. Ne každý preferuje online nákupy a někteří hledají knihy, jejichž hodnota by se při připočítání poštovného výrazně zvýšila,“ vysvětluje krok zakladatel a CEO Knihobotu Dominik Gazdoš.
Druhý život milionu knih
Kromě toho, že čtenáři dostávají možnost vybírat si tituly fyzicky, podle Gazdoše nová služba přispěje i k rychlejšímu oběh knih, které by jinak mohly zůstat dlouho neprodané. Právě díky umístění na pobočkách Levných knih mají nyní tyto publikace šanci rychleji najít nové majitele.
Spolupráce Knihobotu a Levných knih začala už roku 2022, odkdy mohou zákazníci přečtenou literaturu odnést k prodeji na všechny pobočky Levných knih, odkud putují do Knihobotu. Tímto způsobem už Češi poslali přes milion knih. Nyní se partnerství obrací zpět k zákazníkům, kteří si mohou knihy na místě přímo také koupit.
VIDEO:Nakladatelství Albatros koupilo Libristo Media. V Česku nemáme kam růst, tvrdí jeho CEO Kadlec v pořadu FLOW
Ředitel Levných knih Jan Eisler si od novinky slibuje, že uspokojí poptávku čtenářů, kteří stále více hledají levnější alternativy k dražším knižním novinkám. „Mnoho našich zákazníků už Knihobot zná a využívá jeho služeb. Tento další krok je logickým rozšířením naší spolupráce, které umožní nabídnout širší výběr za dostupné ceny,“ říká Eisler.
Antikvariát jako udržitelný byznys
Knihobot patří mezi dynamicky rostoucí české firmy. S loňským obratem přesahujícím 300 milionů korun a aktuálním rozšiřováním svých služeb do Německa a Rakouska upevňuje svou pozici i na mezinárodním trhu, kde vystupuje pod jménem Bookbot. V Berlíně se chystá otevřít i kamennou pobočku. Zahraniční expanzi napomohla také investice ve výši 100 milionů korun, kterou do podniku vložil mimo jiné fond Genesis Growth Equity Fund I a skupina Miton.
Podle Gazdoše je ale srdcem Knihobotu stále Česko, odkud firma operuje nejen logisticky, ale také technologicky. Efektivní využití dat umožňuje určit optimální cenu a zkrátit dobu prodeje na minimum. Jak Gazdoš popisuje, díky tomu může Knihobot nabízet knihy za adekvátně nastavené ceny a zvládat rychle odbavovat své zákazníky.
Růst Knihobotu jde ruku v ruce se širším trendem udržitelnosti a podpory cirkulární ekonomiky. Čtenáři stále častěji hledají způsoby, jak nejen ušetřit, ale také minimalizovat svoji ekologickou stopu, a knihy z druhé ruky jsou jednou z možných cest.
Udržitelný je podle Gazdoše také způsob, jakým zákazníci online antikvariátu mohou svoje knihy fyzicky dodat k prodeji. Na pobočku Levných knih nebo přímo do Knihobotu je můžou přinést nezabalené. „Lidé přinesou knihy na prodejnu, aby uvolnili místo v knihovně, ale při odchodu často odcházejí s novým přírůstkem,“ pochvaluje si Gazdoš.