Košík expanduje na Slovensko, nákupy vozí v Bratislavě a Zvolenu
On-line supermarket Košík vstoupil na slovenský trh. Z velkoobchodů firmy Metro, se kterou spolupracuje od loňského ledna, nákupy zákazníkům vozí do Bratislavy a Zvolena na středním Slovensku. Svou službu letos on-line supermarket rozšíří do dalších šesti slovenských měst, a to do Košic, Prešova, Žiliny, Banské Bystrice, Nitry a Trnavy. Společnost o tom dnes informovala v tiskové zprávě. V cizině Košík působí ještě v Bulharsku.
Stejně jako v Česku zákazníkům na Slovensku objednávky potravin a dalšího zboží doručují kurýři společnosti DODO. „Od první chvíle chceme pro slovenské domácnosti to nejlepší, na trh proto vstupujeme se strategií, cenami i rychlostí doručení, které dlouhé roky nabízíme v Česku,“ uvedl ředitel mezinárodní expanze ve společnosti Košík Robert Brejc.
On-line supermarket Košík vykázal ve finančním roce končícím 31. března 2022 ztrátu 403,9 milionu korun, ve srovnání s předchozím obdobím ji prohloubil z přibližně 359 milionů korun. Tržby společnosti vzrostly jen mírně, a to asi o 20 milionů korun na celkových 1,9 miliardy korun. Vyplývá to z poslední účetní uzávěrky společnosti zveřejněné ve Sbírce listin. V Košíku má firma Metro, která v Česku provozuje velkoobchody Makro, čtvrtinový podíl.
Největším konkurentem Košíku na českém trhu je on-line supermarket Rohlík.cz, který patří do skupiny Rohlik Group. Ta loni dosáhla obratu 17,8 miliardy korun, což bylo meziročně o čtvrtinu více. V Česku tržby vzrostly o 18 procent, informoval už dříve zakladatel a ředitel společnosti Tomáš Čupr. Hospodářský výsledek tehdy neuvedl. Podle účetní uzávěrky k finančnímu roku končícímu 30. dubna 2023 vykázala společnost ztrátu téměř 348 milionů korun. Rohlik Group působí vedle Česka také v Maďarsku, Rakousku, Německu, Rumunsku, Španělsku a Itálii.