Lelkování v práci se přesouvá na mobil | E15.cz

Lelkování v práci se přesouvá na mobil

Hana Filipová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Účet za nicnedělání zaměstnanců se tuzemským firmám letos opět zvýšil. Nepracovní aktivity na internetu vzrostly na sto minut denně.

„Je to hrozné, když si člověk v práci ani neudělá nic pro sebe,“ říkával kdysi jeden můj kolega. Většina zaměstnanců českých společností s tím ale problém nemá. Podle analýzy firmy truconneXion stráví jen před Vánocemi Češi nepracovními aktivitami na internetu zhruba sto minut denně, což je zhruba o pět minut víc než loni.

A podniky to stojí v průměru 5625 korun za každého jednoho pracovníka. „Trend okrajování pracovní doby ve prospěch soukromých aktivit zaměstnanců se prohlubuje, za poslední čtyři roky se promrhaný čas prodloužil o 15 minut,“ říká Martin Hnízdil z truconneXion. Pokles pracovní morálky má hlavně před vánočními svátky jasný důvod: nakupování dárků. A mimo to také komunikaci na sociálních sítích, která se už několik let drží na špici mezi způsoby lelkování na pracovišti.

Navíc se prohlubuje vliv a rozšíření využívání chytrých mobilních telefonů, díky nimž je zahálka ještě o něco jednodušší. Kromě toho mají výhodu, že je zaměstnavatel a jím spravované bezpečnostní či analytické systémy jakožto „big brother“ nejsou schopni centrálně sledovat a spravovat. Nakoupit jejich prostřednictvím lze dárky a ještě je možné mezitím v rychlosti vyřídit několik důležitých „komunikací“ přes nejrůznější messengery či WhatsApp.

Trend potvrzují i přehledy předvánočních nákupů právě přes mobil. Z těch přístup na weby internetových obchodů meziročně narostl zhruba o patnáct procent. A například loni v závěru roku se z mobilů a tabletů uskutečnilo více než šedesát procent mimopracovních přístupů k internetu, jak vyplývá ze statistik truconneXion.

„Z počítačů se na mobil přesunuje většina mimopracovních aktivit, které zaměstnance rozptylují a zdržují od práce. Na firemním notebooku si většina Facebook spustit nedovolí, ale na telefonu téměř každý. Firmy totiž monitorují hlavně počítače a mobilní zařízení stojí mimo jejich zájem,“ dodává Martin Hnízdil.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah