Čínský miliardář buduje největší hotelovou síť světa

jüan

jüan Zdroj: profimedia.cz

Byznysmen Ji Qi expanduje se svojí hotelovou sítí Hanting Inns takovou rychlostí, že každé dva dny otevírá v Číně nový hotel. Do roku 2020 jich má mít deset tisíc, čímž se stane největším hoteliérem světa. Nyní vlastní skrze čtyři značky tisícovku ubytovacích zařízení. Miliardář tak těží z prudkého rozvoje čínské domácí turistiky, která se těší oblibě hlavně u tamější střední třídy. Cestovatelský boom v zemi láká i zahraniční konkurenci.

Ji Qi se inspiroval modelem západních řetězců typu Accor, Ibis a Premier Inn určených jako ekonomické ubytování pro obchodní klientelu.

„Poprvé mě oslovil propagační materiál Accoru o zahájení provozu malého hotelu, který nabízel výhodné ceny, ale zároveň i útulné a čisté pokoje,“ řekl pro televizi CNN. Podnikatel si prý uvědomil, že na čínském trhu existuje velká mezera. „Rozhodl jsem se na zkoušku v tomto segmentu investovat,“ dodal.

Čínský podnikatel Ji QiČínský podnikatel Ji Qi | ProfimediaČínský podnikatel Ji Qi

Miliardář nakonec zjistil, že čínští zákazníci očekávají od hotelu tři věci: měkkou postel, bezplatný přístup k internetu a možnost horké sprchy po dlouhém a náročném dni. Vsadil proto na čisté a jednoduché pokoje, jejichž cena začíná v přepočtu na zhruba 300 korunách.

„Investujeme jen do nezbytností. V našich lobby nenajdete žádnou komplikovanou výzdobu, mramorové obklady nebo křišťálové lustry. Hosty to moc nezajímá. Peníze dáváme spíš do pokojů, abychom udrželi přijatelné náklady,“ shrnul Ji Qi své priority.

O čínský ubytovací trh se začínají intenzivně zajímat i významní zahraniční hráči. Accor tam vstoupil se svojí značkou Grand Mercure, která je v Číně známa jako Mei Jue a Marriott hodlá v příštích třech letech víc než zdvojnásobit počty svých hotelů.

Ji Qi nicméně věří, že zahraniční konkurenci odolá. „Jsme rychlejší, máme efektivnější náklady a naše domácí zákazníky lépe známe,“ tvrdí. Momentálně tvoří 90 procent všech hostů Hantingu Číňané. Firma se stále hodlá koncentrovat na domácí trh.