Duo Shell - Billa funguje, rostou prodeje paliva i zboží

Čerpací stanice Shell

Čerpací stanice Shell Zdroj: E15

shell
Billa
Nový centrální sklad Billa
4
Fotogalerie

Tuzemské čtyřce mezi čerpacími řetězci se osvědčila spolupráce s obchodním řetězcem Billa. U společných obchodů roste prodej paliv i ostatního zboží.

Řidiči budou od pátého června tankovat na čerpacích stanicích Shell nový benzin i naftu, které lépe čistí motor od usazenin a lépe si rozumějí s moderními motory s přímým vstřikováním. Nové složení bude mít jak běžný Natural s označením FuelSave, tak prémiová paliva V-Power. V těch bude třikrát více složek na snižování tření ve válcích a na rozpouštění usazenin než ve FuelSave.

„Se zavedením nových paliv neměníme cenovou politiku,“ říká Pavel Los, generální ředitel Shell Czech Republic. Aditiva do pohonných hmot Shell do Česka dováží a až v tuzemsku je míchá s benzinem a naftou. Na této zaběhlé praxi se ani s novými palivy nic měnit nebude. Shell je s více než 170 čerpacími stanicemi tuzemskou čtyřkou. „Objem prodaného paliva nám roste rychleji, než roste celý trh,“ uvádí Los.

Konkrétní čísla neuvedl. V roce 2015 utržil Shell za prodej benzinu a nafty 16,48 miliardy korun. Na celkových tržbách se paliva podílejí z 95 procent. Stejně jako ostatní velké řetězce chce i Shell posílit prodej nepalivového sortimentu. Od roku 2015 spolupracuje s obchodním řetězcem Billa. Společný koncept stop & shop už je na více než čtyřiceti čerpacích stanicích. „Zaznamenali jsme na nich

rapidní růst počtu transakcí. Jejich obrat vzrostl ve srovnání s ostatními čerpacími stanicemi o desítky procent. Zároveň o jednotky procent vyšší jsou na těchto stanicích objemy prodaných paliv,“ dodává Los. Jako dlouhodobý cíl si Shell dal, aby se prodeje paliv a nepalivového sortimentu na tržbách podílely rovným dílem. V tomto ohledu je na tom Česko lépe než okolní středoevropské země. Útraty tuzemských řidičů kopírují chování řidičů v Německu.

Z nových trendů sleduje Shell rozvoj využití zkapalněného zemního plynu LNG pro dálkovou nákladní dopravu a rozvoj elektromobility. Technologie pro obě alternativy k běžným palivům už provozuje v zahraničí. „Máme například vlastní dobíjecí stanici pro elektromobily. Jakmile bude po tomto typu pohonu větší poptávka, jsme připraveni dobíjení elektromobilů nabídnout,“ tvrdí Los.