LVMH může napodruhé ovládnout klenotnictví Tiffany. Ušetří půl miliardy dolarů

Klenotnictví Tiffany & Co.

Klenotnictví Tiffany & Co. Zdroj: Reuters

Francouzská skupina LVMH dosáhla o ceně za americké klenotnictví Tiffany & Co. Z dlouho připravované transakce přitom už letos jednou sešlo. Původně měla její hodnota činit 16,2 miliardy dolarů (377,8 miliardy korun), nyní si skupina LVMH vyjednala slevu 425 milionů dolarů, vyplývá z oznámení. Obě strany ještě musí dojednat podrobnosti připravované fúze, dokončení obchodu očekávají na začátku roku 2021.

Francouzská skupina nabídla Tiffany za jednu akcii 131,5 dolaru, zatímco předchozí nabídka činila 135 dolarů. „Díky vyvážené dohodě s představenstvem Tiffany’s nyní můžeme opět začít diskutovat s vedením Tiffany’s o podrobnostech integrace," prohlásil šéf LVMH Bernard Arnault.

Končí tak roky trvající sága, v níž nechyběla slovní přestřelka, zásah francouzské vlády a podání žaloby ve Spojených státech, shrnula agentura Bloomberg vývoj kauzy. Obe strany se nyní dohodly, že své spory urovnají mimosoudně.

LVMH je největším výrobcem luxusního zboží na světě a vlastní desítky různých značek. Patří mezi ně například módní značky Fendi, Givenchy a Louis Vuitton, šampaňské Dom Pérignon, šperky a hodinky Bvlgari a Hublot či řetězec parfumérií Sephora.

Značka Tiffany byla založena v roce 1837 v New Yorku a je známá krabičkami v barvě vajec drozda stěhovavého či diamantovými prsteny. Patří mezi nejznámější jména v sektoru, proslavil ji také Truman Capote novelou Snídaně u Tiffanyho i stejnojmenný film s Audrey Hepburnovou.

V posledních letech se ale firmě, která ve světě zaměstnává okolo 14 tisíc lidí, příliš nedaří získat přízeň mladších zákazníků. Musí se také vypořádat se změnou chování čínských klientů, kteří se stahují ze Spojených států a utrácejí více doma. Po celém světě má Tiffany přes 300 obchodů, v Česku otevřela obchod v roce 2012 v pražské Pařížské ulici.

V luxusním zboží patří šperky ke komoditám s nejlepším výkonem.

K