Móda na úbytě. Prodejci oblečení čelí obrovským propadům tržeb

Přízemí obchodního domu Kotva je již otevřené

Přízemí obchodního domu Kotva je již otevřené Zdroj: E15 Michal Nosek

Obchodní centrum Paladium funguje již téměř dva měsíce ve velice omezeném provozu. Otevřené jsou pouze obchody, které nepodléhají vládním omezením
Obchodní centrum Paladium funguje již téměř dva měsíce ve velice omezeném provozu. Otevřené jsou pouze obchody, které nepodléhají vládním omezením
Obchodní centrum Paladium funguje již téměř dva měsíce ve velice omezeném provozu. Otevřené jsou pouze obchody, které nepodléhají vládním omezením
Obchodní centrum Paladium funguje již téměř dva měsíce ve velice omezeném provozu. Otevřené jsou pouze obchody, které nepodléhají vládním omezením
5
Fotogalerie

Oděvy a obuv se v době koronavirové krize dostaly na vedlejší kolej. Na pořízení nových věcí na sebe myslel při zahájení karantény málokdo. Útraty za oblečení poklesly v porovnání s loňským rokem v druhé půlce března až o osmdesát procent. 

„V první panické fázi se prodeje oblečení, ale i věcí na zahradu, spotřebního zboží, úplně zastavily. V druhém období, kdy byly skoro všechny obchody zavřené, začali zákazníci postupně nakupovat zase věci na zahradu, ale oblečení bylo pořád v minusu,“ shrnuje situaci posledních týdnů výkonný ředitel Tesca Patrik Dojcinovič. 

Oživení u této kategorie vidí až v posledním období, kdy se oteplilo a lidé pocítili potřebu obměnit šatník, navíc u nich motivovanou 40procentní slevou na celý sortiment. Jinak kategorie zaznamenala výrazný pokles, dodává. Tesco ale patří ještě k těm šťastným prodejcům, protože díky převažujícímu sortimentu potravin mohlo mít celou dobu otevřeno. Zavřené kamenné obchody s módou, které jsou ochotny se o čísla podělit, hlásí pokles minimálně 75 a více procent. Podle odhadů může jít ale i o mnohem větší propad, protože záleží, jak měl daný řetězec rozvinutý e-shop.

„Ze dne na den jsme museli zavřít všechny naše kamenné prodejny a přišli tím o tři čtvrtiny veškerých tržeb. Režijní náklady nám ale zůstaly téměř nezměněné. Samozřejmě jsme se okamžitě zaměřili na jediný prodejní kanál, který nám zůstal, tedy e-shop,“ popisuje šéf obchodů Bushman Petr Hulec. Firma přistoupila k vydání takzvaných žebrotopisů s 25procentním výnosem, představujícím slevu při nákupu. Výměnou za hotovost dopředu, protože právě její nedostatek je to, co všechny prodejce platící mzdy a nájmy trápí.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!