Oděvy a obuv se v době koronavirové krize dostaly na vedlejší kolej. Na pořízení nových věcí na sebe myslel při zahájení karantény málokdo. Útraty za oblečení poklesly v porovnání s loňským rokem v druhé půlce března až o osmdesát procent.
„V první panické fázi se prodeje oblečení, ale i věcí na zahradu, spotřebního zboží, úplně zastavily. V druhém období, kdy byly skoro všechny obchody zavřené, začali zákazníci postupně nakupovat zase věci na zahradu, ale oblečení bylo pořád v minusu,“ shrnuje situaci posledních týdnů výkonný ředitel Tesca Patrik Dojcinovič.
Oživení u této kategorie vidí až v posledním období, kdy se oteplilo a lidé pocítili potřebu obměnit šatník, navíc u nich motivovanou 40procentní slevou na celý sortiment. Jinak kategorie zaznamenala výrazný pokles, dodává. Tesco ale patří ještě k těm šťastným prodejcům, protože díky převažujícímu sortimentu potravin mohlo mít celou dobu otevřeno. Zavřené kamenné obchody s módou, které jsou ochotny se o čísla podělit, hlásí pokles minimálně 75 a více procent. Podle odhadů může jít ale i o mnohem větší propad, protože záleží, jak měl daný řetězec rozvinutý e-shop.
„Ze dne na den jsme museli zavřít všechny naše kamenné prodejny a přišli tím o tři čtvrtiny veškerých tržeb. Režijní náklady nám ale zůstaly téměř nezměněné. Samozřejmě jsme se okamžitě zaměřili na jediný prodejní kanál, který nám zůstal, tedy e-shop,“ popisuje šéf obchodů Bushman Petr Hulec. Firma přistoupila k vydání takzvaných žebrotopisů s 25procentním výnosem, představujícím slevu při nákupu. Výměnou za hotovost dopředu, protože právě její nedostatek je to, co všechny prodejce platící mzdy a nájmy trápí.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!