Muslimové více cestují, stávají se vítanou klientelou

Muslimové začínají ve větší míře cestovat do zahraničí

Muslimové začínají ve větší míře cestovat do zahraničí Zdroj: reuters

pap
Cestování obyvatel muslimských zemí je na vzestupu. Útraty turistů vyznávajících islám rostou nad celosvětový průměr, tvrdí studie společnosti Crescentrating, která jim nabízí servis. Do roku 2020 podle studie stoupnou tyto výdaje na 192 miliard dolarů (zhruba 3,9 bilionu korun) z loňských 126 miliard.

O tomto trendu svědčí stoupající výskyt modliteben na letištích a v hotelech, halal restaurací a tradičních lázní zvlášť pro muže a ženy. Využívají je hlavně obyvatelé ropných velmocí na Blízkém východě. Lidé ze zemí Perského zálivu se loni podíleli na turistických výdajích muslimů z 37 procent, přestože tvoří jen tři procenta populace této víry. Mezi muslimskými cestovateli byly už dříve v oblibě země jako Egypt, Malajsie a Indonésie. Nyní na tuto klientelu vážně pohlíží i neislámské země, zdůrazňuje Fazal Bahardín ze společnosti Crescentrating.

Příkladem je Thajsko či Austrálie. „Proč nevyzkoušet Zlaté pobřeží pro letošní chladnější ramadán?“ ptá se turistická webová stránka australského Queenslandu. Thajsko zase zorganizovalo celoměsíční festival své kuchyně ve Spojených arabských emirátech.

Na 1,8miliardovou populaci muslimů se zaměřují firmy ve stále více sektorech, což dokládá i březnová zpráva Economist Intelligence Unit, divize časopisu The Economist. „Průmysl roztahuje křídla od jídla a islámských financí až po farmacii, módu, turistiku a mnoho dalších odvětví,“ tvrdí. „Přitom je třeba brát v potaz, že více než polovina muslimů je mladší 24 let,“ připomíná.