Na EET je připraven jen zlomek restauratérů a hoteliérů, ukázal průzkum
Ukázal to průzkum provedený firmou TNS Aisa, který si objednala společnost E.E.T. One. Ta se podobně jako tři tuzemští mobilní operátoři nebo karlovarská Smart Software chce stát významným hráčem na trhu pokladen vyhovujících požadavkům on-line evidenci.
Podle šetření dvě třetiny podnikatelů plánují, že si je pořídí až na poslední chvíli. Testování provozu, tedy hlavně spojení s centrální databází, kterou pro stát buduje IBM, začne od listopadu. Ještě před tím si každá firma musí požádat o přidělení zvláštního certifikátu.
E.E.T. One nabízí čtyři verze pokladen, ceny jsou srovnatelné s konkurencí. Nejlevnější řešení začíná na 3240 korunách, nejdražší i s instalací vyjde na necelých jedenadvacet tisíc. Měsíční paušál stojí 399 korun a podle projektového manažera Aleše Veselého je jeho cena konečná. „Obsahuje vše potřebné včetně skladové hospodářství nebo zálohovaní všech dat po dobu jedenácti let. Paušál je finální a nelze ho zvedat započtením dalších poplatků za další služby jako u některých konkurenčních produktů,“ uvedl.
Šéf firmy, německý podnikatel Klaus Hornitschek, tvrdí, že na chorvatském trhu vybavil pokladními systémy polovinu všech podnikatelů, kterých se EET týká. Balkánská země zavedla on-line evidenci před čtyřmi lety. Její systém inspiroval českého ministra financí Andreje Babiše (ANO).
„V Chorvatsku se ze strany státu žádný závažný problém neobjevil, systém se rozjel od prosince 2012. Ostrý start se ale nakonec o čtyři týdny odložil, protože podnikatelé nebyli úplně připraveni,“ řekl Hornitschek.
Babiš nedávno odmítl požadavek Hospodářské komory, aby EET spustil až od ledna a vyhnul se tak zmatkům na začátku adventního období. Ty postihnou hlavně stánkaře a jejich zákazníky.