Celková hodnota stovky nejdražších značek se letos zvýšila jen o 0,4 procenta na 2,4 bilionu dolarů. Téměř polovina ze stovky nejhodnotnějších značek ztratila.
Čtyřem značkám z první desítky se naopak dařilo růst dvojciferným tempem – kromě Applu a IBM ještě provozovateli fastfoodů McDonald´s a americké telekomunikační společnosti Verizon. Naopak výrazně klesla hodnota operátora China Mobile – o 18 procent.
TOP 10 nejcennějších značek( v mil. dolarů)
TOP 10 nejcennějších značek|Zdroj: Millward Brown
Skokanem roku je Facebook. Hodnota značky, která dosáhla 33 miliard dolarů, stoupla mezi roky 2011 a 2012 o 74 procent. Facebook se tak v žebříčku posunul z 35. místa na 19. místo. Velký skok se podařil třeba také firmám Hermès nebo Mastercard.
Skokani roku( růst hodnoty značky 2011-2012)
Skokani roku|Zdroj: Millward Brown
V Evropě je nejcennější značkou Vodafone s hodnotou 43 miliard dolarů, nejcennější luxusní značkou je Louis Vuitton. Pozici nejcennější automobilové značky dobylo zpět BMW, nejcennější značkou piva je Budweiser.
Nejlepším nováčkem je čínská těžařská firma Sinopec, do TOP 100 značky pronikly mimo jiné také IKEA, KFC, Volkswagen nebo DHL.
Nejúspěšnější nováčci v TOP 100( v mil. dolarů)
Nejúspěšnější nováčci v TOP 100|Zdroj: Millward Brown
Millward Brown vychází při hodnocení značek z toho, jak samy firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách a kombinují to s vnímáním hodnoty značky v marketingových průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.