Pandemie nadělila slevovým a zážitkovým portálům pobyty v Česku. I Jančura slaví

Apartmány Český ráj

Apartmány Český ráj Zdroj: Amazingplaces

Zlaté Hory
Šumavské panorama
Labská bouda
Harrachov
Špindlerův Mlýn
6
Fotogalerie

Koronakrize silně zacloumala s cestovním ruchem. Zatímco cestovní kanceláře ztratily většinu klientů jindy lačnících po letní dovolené u moře, portály prodávající pobyty po Česku mají pré. Od července do září zvýšily meziročně obrat u tuzemských pobytů o třetinu na 439 milionů korun a průměrná útrata navíc vzrostla o pětinu na 4,5 tisíce korun. Vyplývá to z dat portálu Skrz.cz.

Někdejších slevových portálů, které se proměnily v klasické prodejní weby, loni na trhu působilo asi třináct, teď jich je deset. „Aktuálně je zájem o tradiční podzimní wellness pobyty. Mezi nejžádanější destinace patří jižní Morava, západočeské lázně, Krkonoše, jižní Čechy a Beskydy,“ uvedl ředitel portálu Skrz Matěj Dvorský.

Letním statistikám prodejních portálů pomohla i odložená poptávka z počátku roku. Zatímco doba mezi nákupem a pobytem se zkrátila nanejvýš na dva týdny, délka pobytu se z běžného prodlouženého víkendu protáhla o několik dní, čímž vzrostla i průměrná útrata.

Z letošního trendu těží největší exslevový – dnes zážitkový – portál Slevomat. Postupně se transformoval do cestovního a zážitkového webu. Mezi červencem a zářím na něm nakoupilo přes 316 tisíc zákazníků, meziročně o 73 procent více. Tržby vzrostly téměř dvojnásobně na 1,6 miliardy. Průměrná útrata uživatelů se změnila jen mírně, stoupla o tři sta korun na pět tisíc.

„Největší poptávku máme po Aqualandu Moravia a pobytech v tuzemsku. Naopak oproti loňsku je nejmenší poptávka po exotických dovolených,“ sdělil ředitel Slevomatu Ladislav Veselý. Obvykle přitom zájem o exotiku na Slevomatu začátkem podzimu roste. Za deset let existence prodal Slevomat pobyty spojené s cestováním tři čtvrtě milionu zákazníků.

Obav Čechů cestovat za hranice využívá rovněž Radim Jančura, majitel holdingu Student Agency a dopravce RegioJet. Přes portál Partyja začal v průběhu července prodávat pobyty v pronajatých hotelech a penzionech až pro padesát osob. Cílí na početnější party přátel, kterým nabízí hotel Vidly v Jeseníkách a penzion Habánský dům na Pálavě.

„Naplno projekt funguje dva měsíce, za srpen a září evidujeme asi 1500 hostů. Je to přes 3900 placených člověkonocí. Obsazenost máme průměrně devadesát procent, což značí ziskovost projektu od začátku provozu,“ tvrdí Jančura.

Cenu za lůžko bez polopenze stanovila firma na 340 korun mimo víkendy a 540 korun o víkendech a prázdninách. Nabídka se má postupně zvětšovat, Jančura ji chce každoročně rozšířit o pět až deset hotelů v turisticky atraktivních lokalitách.