Pandemie proměnila útraty lidí. Namísto dobrého oběda hladoví po chytrých hodinkách

Uživatelé chytrých hodinek Garmin přišli kvůli útoku hackerů dočasně o přístup k datům o své fyzické aktivitě a dalším údajům uloženým on-line

Uživatelé chytrých hodinek Garmin přišli kvůli útoku hackerů dočasně o přístup k datům o své fyzické aktivitě a dalším údajům uloženým on-line Zdroj: Reuters

Světový trh s takzvanou nositelnou elektronikou, jako jsou například chytré hodinky, fitness náramky či bezdrátová sluchátka, ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostl o 35 procent. Čtvrtletní dodávky těchto produktů se tak vyšplhaly na 125 milionů.

Informovala o tom na svých internetových stránkách výzkumná společnost IDC. K růstu podle ní přispěla mimo jiné pandemie covidu-19 a nabídka nových produktů.

Spotřebitelé podle IDC v posledních měsících omezují své výdaje na cestování, stravování mimo domov a další volnočasové aktivity a zvyšují výdaje na spotřební elektroniku, z čehož těží rovněž trh s nositelnou elektronikou.

"Dvouciferné tempo růstu nesignalizuje pouze silnou poptávku, ale naznačuje také, že mnozí lidé si nositelnou elektroniku pořídili poprvé," uvedl analytik Ramon Llamas z IDC.

První místo na globálním trhu s nositelnou elektronikou ve třetím čtvrtletí obsadila americká společnost Apple, jejíž dodávky stouply o téměř dvě pětiny na 41,4 milionu přístrojů. Firma těžila z popularity svých hodinek Apple Watch i sluchátek AirPods, napsala IDC.

Podíl Applu na globálním trhu s nositelnou elektronikou ve třetím čtvrtletí činil přes 33 procent. Další dvě příčky obsadily čínské společnosti Xiaomi a Huawei, za nimi následují jihokorejský konkurent Samsung a americký Fitbit.