Plameňák je zase všude, kam se podíváš

Hitem jsou i nafukovací plameňáci

Hitem jsou i nafukovací plameňáci Zdroj: profimedia

Plameňák
Plameňák
Plameňáci mají místo i v barech
Plameňák
Plameňák
11
Fotogalerie

Plameňáci jsou letos všude. Na oblečení, na kabelkách, na hračkách pro děti, na hrncích a hloupostech do domácnosti. Návrat kýčovitého designu zároveň znamená multimiliardový byznys pro obchodní řetězce, které se předhánějí v produktech s plameňákem. 

Americký řetězec Target nabízí více než stovku takových výrobků, internetový obchod s dražší módou Asos.com jich má pětašedesát, plameňákový motiv na řadě výrobků nabízí aktuálně i Ikea.

Hitem léta je nafukovací plameňák do vody. Na tom, jakou rychlostí a silou zachvátil plameňák obchodní řetězce, je vidět, jak se rodí retailové trendy v současné době kultury sociálních sítí.

Plameňáčí mánii odstartoval americký módní návrhář Marc Jacobs na přehlídce jarní sezóny roku 2015, kdy růžovým ptákem potiskl záda černého saténového bomberu. Motiv pestrého plameňáka na oblečení zaujal další módní návrháře (například Bottegu Venetu či Gucci, italská Prada uvedla dokonce daný rok na trh plameňáčí parfém), také celebrity a spotřebitelský megahit byl na světě.

Hashtag #flamingo má na Instragramu skoro tři miliony příspěvků, lidé se fotí s nafukovacími plameňáky, plameňáci jsou na botách, na tetování, na nehtech, plameňáková růžová je hit jako barva na vlasech, nechybí ani kýčovitý toaletní papír s růžovým motivem. S plameňákem si hrají špičkoví designéři i kreativní matky.

Plameňáková móda není na scéně poprvé. Podle Bloombergu první vlna nastala už v roce 1956, kdy mladý designér Donald Featherstone vyrobil plastového ptáka pro Union Products a ikonický americký retailer Sears ho nabízel v katalogu za 2,76 dolaru. Plastový plameňák se stal popkulturní ikonou, ač svému tvůrci vynesl nechvalně známou parodii Nobelovy ceny za kýč.

Znalci ovšem říkají, že plameňákový trend už je pomalu na ústupu a nastupuje nový hit, kaktus.