Plzni a Kozlu se pod SABMillerem daří

SABMiller, jemuž patří také Plzeňský Prazdroj a Velkopopovický Kozel, ale i prémiové značky jako Peroni a Grolsch, potvrdil mírný pokles prodeje v Evropě, a to o čtyři procenta, a v Severní Americe o tři procenta. Ten se mu ale dařilo nahrazovat prodeji na rozvíjejících se trzích, zvláště v Africe, kde prodej vzrostl o devět procent. Skupině také stoupl o čtyři procenta prodej v Asii a o jedno procento v Latinské Americe.
Zisk před splácením úroků, zdaněním a odpisy vzrostl o sedm procent na 3,27 miliardy dolarů a konsolidovaný zisk o tři procenta. Čisté výnosy se zvýšily o jedno procento na 13,79 miliardy dolarů.
Alan Clark vyzdvihl přínos Plzeňského Prazdroje a komentoval situaci v České republice: „Důvěra zákazníků se hodně proměňuje. Je to dáno tím, jak se cítí, jakou mají důvěru v ekonomiku, v politickou stabilitu země. I proto došlo k mírnému poklesu prodeje v České republice v posledním pololetí.“
Plzeňský Prazdroj si ale vedl velmi dobře v exportu, který zvýšil o několik procent. Například ve Velké Británii zájem o tuto značku vzrostl o sedmnáct procent. Bezesporu ji podpořilo i to, že se na ostrovech začalo čepovat plzeňské pivo z tanků, stejně jako například v Česku, Německu nebo v Rakousku. Plzeňskému ležáku se daří i v Asii, v Evropě pak v Itálii, Finsku, Bělorusku, Bulharsku, v Černé Hoře i na Slovensku.
Podobně si vede Velkopopovický Kozel, který je letos v Česku nejvyváženější značkou piva. Export míří hlavně do Rakouska, Ruska, Velké Británie, Běloruska a Slovinska. Celkové prodejní výsledky však budou oznámeny až v únoru následujícího roku, sdělila Kateřina Krásová, mluvčí Plzeňského Prazdroje.