Podvodníci s kreditkami sužují hoteliéry | E15.cz

Podvodníci s kreditkami sužují hoteliéry

Vladan Gallistl

Do hotelu přijede klient, který svůj pobyt zaplatil kreditní kartou přes internet, a to například přes některý rezervační systém. Často si užije luxusní apartmá. Po jeho odjezdu ale čeká hotel nepříjemné překvapení. Majitel karty totiž po pár dnech platbu popírá jako neautorizovanou. Výsledkem je vrácení peněz na kreditní kartu a ztráta pro hotel. „Řeší to poměrně dost hotelů a týká se to částek v různé výši. Někdy to klient dělá zcela záměrně,“ upozorňuje Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR

Kvůli zamezení podvodů nyní spolupracuje asociace se Sdružením pro bankovní karty. „Chceme zamezit zneužití karty nebo toho, že klient je ochoten ‚místopřísežně‘ prohlašovat, že v hotelu nikdy nebyl,“ říká Roman Kotlán.

S podvody se setkala řada hotelů. „Zneužívání karet v podobě refundace finančních prostředků se dotklo i našich provozů. Díky úpravě obchodních podmínek se nám podařilo tento nešvar významně eliminovat,“ říká šéfka prodeje a marketingu CPI Hotels Patricie Rosenbergová a dodává: „Nově se musejí naši klienti na recepci prokázat stejnou platební kartou, kterou využili při internetové platbě, a klient musí být přímo držitelem použité karty.“

Jak nenaletět šmejdům v energetice? Projděte si užitečné desatero

Podobně se vyjadřuje šéf Hotelu Alcron Michal Chour. „Když někdo přijede, tak nemůže použít kreditku někoho jiného,“ říká. Zneužívání se netýká jen největších hotelů. „Za posledního půl roku jsme zažili tři případy, kdy se na nás obrátil klient-hoteliér s tím, jak má postupovat,“ dodává Pavel Kotas, majitel portálu Hotel. cz. Za rok se firma setkala s deseti případy.

Řada hotelů přestala akceptovat platby bez fyzické přítomnosti karty. „V roce 2017 jsme zaznamenali několik případů zneužití platební karty, na které nás upozornila banka. Byly to takzvané MOTO transakce, kdy karta není přítomna a platba se provádí na základě písemné autorizace,“ říká marketingová manažerka hotelu InterContinental Kristýna Hájková s tím, že hotel přestal tyto transakce provádět.

Stovkám seniorů přišly klamavé SMS vyzývající k platbě za zboží

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!