Procter & Gamble ořezává byznys. V rámci úspor se zbaví poloviny značek

Výrobci baterií Duracell, dětských plenek Pampers nebo pracích prášků Tide by po zmenšení portfolia mělo zbýt zhruba 70 až 80 značek, které mají nejlepší výsledky. Konkrétní názvy těch, které hodlá prodat, firma neuvedla. Podle agentury AP jde o menší značky, které dohromady generují méně než desetinu celkových tržeb.
„V ideálním světě bychom to udělali uprostřed finanční krize, během recese,“ podotkl Lafley během dnešní telekonference s investory. „Nevidím žádnou výhodu v tom, když budeme čekat ještě další minutu.“
Firma se nezbavuje značek poprvé
P&G se ztenčovala už v minulých letech. Firma prodala například značku burákového másla Jif, značku kávy Folgers nebo lupínky Pringles. Nyní se zaměřuje na redukci spotřebního zboží, které se během let rychle rozrůstalo a zahrnuje kromě kosmetiky také například papírové utěrky, prací prostředky nebo holicí břitvy.
Firma expanduje i do nových oblastí, v Severní Americe chce například začít prodávat pleny pro dospělé, a vydělat tak na tamní stárnoucí populaci.
„Je těžké si představit, že jsme v roce 1837 začínali se svíčkami a mýdlem,“ řekl Lafley.
Společnost dnes oznámila také výsledky hospodaření za čtvrté čtvrtletí svého finančního roku. Snižování nákladů jí pomohlo zvýšit zisk o zhruba 37 procent na 2,58 miliardy dolarů (asi 53,2 miliardy korun). Organické tržby, které nezahrnují akvizice a prodej majetku, vzrostly o dvě procenta. Příznivý vývoj ale zkazil vliv směnných kurzů, takže čisté tržby o procento klesly a dosáhly na 20,16 miliardy dolarů (asi 415,5 miliardy korun). Zaostaly tak za očekáváním.