Prodejci nábytku se hrnou na internet, zatím hlavně zvětšují sklady
Internetoví obchodníci se nábytku hlavně kvůli složitější logistice dlouho vyhýbali. Teď se to začíná měnit. E-shop Bonami ze skupiny Miton, který se dosud soustředil hlavně na prodej designových bytových doplňků, se letos hodlá zaměřit i na nábytek. Na konci roku díky tomu slibuje tržby kolem půl miliardy korun. Tedy dvojnásobek loňského stavu. „Trh s nábytkem v Česku má hodnotu kolem 35 miliard korun. On-line obchody mají v tomto segmentu maximálně desetiprocentní podíl, vidíme zde tedy obří potenciál,“ říká spoluzakladatel Bonami Václav Štrupl.
Základnou pro expanzi bude logistický areál v Jenči nedaleko Letiště Václava Havla. Bonami tam nově s developerem Prologis uzavřel za asistence poradenské společnosti 108 Agency smlouvu na pronájem 5800 metrů čtverečních skladu. To je více než čtyřnásobek stávající kapacity.
Co udělá IKEA?
Na opačném konci metropole v Jirnech u dálnice D11 zase vzniká v režii developerské společnosti P3 velké logistické centrum předního nábytkářského e-shopu Exiteria. Opět s pomocí 108 Agency si tam provozovatel obchodů Mabyt a MT nábytek pronajal téměř jedenáct tisíc čtverečních metrů ploch.
Trh rovněž napjatě očekává, kdy se v Česku pustí do prodeje přes internet také jednička v oboru IKEA. Firma dlouhodobě říká, že to je jen otázka času. Naposledy se nechala slyšet, že termín startu on-line prodeje stanovuje zhruba na rok 2018.