Sportisimo buduje síť obchodů s módou

Sportisimo

Sportisimo Zdroj: Sportisimo

Trh se sportovní módou je v Česku nejhustší z celé střední a východní Evropy. Přesto tuzemská společnost Sportisimo, která patří k nejsilnějším řetězcům v regionu, zkouší prorazit s další sítí značkových obchodů. „Koncept Molo Sport & Fashion, který je určený pro obchodní centra, cílí na zákazníky orientované více na módu,“ vysvětlil obchodní ředitel Sportisima Petr Kutík.

Zatím má Molo Sport & Fashion prodejny ve třech pražských centrech. Nabízí oblečení a obuv nejznámějších mezinárodních značek. Sortimentem nový koncept Sportisima konkuruje hlavně dalšímu českému řetězci A3 Sport. Plzeňská firma vybudovala za téměř deset let existence síť o pěti desítkách prodejen v Česku a na Slovensku. Podobně orientovaný irský Lifestyle Sports naopak kvůli vysokým ztrátám uzavřel v Česku všech dvacet obchodů a trh přede dvěma lety opustil.

Sportisimo už na českém trhu porazilo se svými 62 pobočkami velké zahraniční řetězce Intersport a Hervis. I tak zde má Intersport přes tři desítky velkoprodejen, což je nejvíc ze všech zemí v regionu. „Česká republika má nejvyšší hustotu prodejen. Češi inklinují ke sportu a aktivnímu životnímu stylu,“ uvádí analýza britsko-americké poradenské firmy PMR.

Také trojka na trhu Intersport se snaží prorazit s novým formátem prodejen zaměřených nejen na módu, ale i na sportovní vybavení. Koncem loňského roku otevřela první menší obchod s půjčovnou Intersport Rent ve Skiareálu Lipno.

Čtete také:

„V každém velkém lyžařském středisku chceme mít jeden Intersport Rent. V Krkonoších připadají v úvahu Špindlerův Mlýn, Pec pod Sněžkou, Harrachov či Rokytnice,“ řekl jednatel Intersportu Vít Podešva. Síť malých obchodů chce budovat na základě franšízingu.

Čtyřkou a pětkou na českém trhu jsou rakouské řetězce Hervis a Giga Sport. Slabé zastoupení, a to pouze dvěma velkoprodejnami, má francouzský Decathlon, který se v regionu dosud soustředil především na polský a maďarský trh.