Navzdory poklesu však byla loňská hodnota vývozu třetí nejvyšší v historii. Nejvíce loni klesl vývoz hodinek v ceně 200 až 500 franků (pět tisíc až 12 300 korun), které mají na celkovém prodeji podíl 15 procent.
Švýcarský hodinářský průmysl se potýká s řadou problémů. Patří mezi ně propad akciových trhů, méně bohatých asijských turistů nakupujících v Evropě či příchod chytrých Apple Watch, které měly dopad na prodej levnějších hodinek a přiměly značky jako Motblanc a TAG Heurer zavést ve svých hodinkách vlastní elektronické funkce. Letos by podle analytiků dotazovaných agenturou Bloomberg mohl prodej hodinek stoupnout o dvě procenta.
Konkurence levnějších hodinek
„Hodinky v cenovém segmentu 200 až 500 franků vždy čelily silné konkurenci, třeba od módních značek,“ řekl agentuře Bloomberg analytik Zürcher Kantonalbank Patrik Schwendimann. Tyto hodinky podle něj pravděpodobně loni utrpěly další ránu kvůli vzestupu chytrých hodinek.
Největšími dovozci švýcarských hodinek loni zůstaly Hongkong, USA a Čína, do všech těchto zemí však vývoz ze Švýcarska klesl. Vývoz do Hongkongu se snížil o téměř 23 procent. Vývoz to Ruska klesl zhruba 30 procent. Zvýšil se však vývoz do Evropy. Export do Británie loni stoupl o téměř 20 procent a výrazně rostl i vývoz do Rakouska, Francie a Itálie.
Vývoz hodinek se na celkovém vývozu ze Švýcarska podílí zhruba desetinou. Největšími výrobci hodinek jsou firmy Swatch Group, Rolex a Richemont.