Teleshoppingová jednička skončila v konkurzu. Doplatila na to Nova a ČSOB | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Teleshoppingová jednička skončila v konkurzu. Doplatila na to Nova a ČSOB

Teleshoppingová jednička skončila v konkurzu. Doplatila na to Nova a ČSOB
Horst Fuchs v jednom z pořadů WS International
• 
ZDROJ: WS International
Dušan Kütner

Dušan Kütner

Ani neodbytný moderátor Horst Fuchs nezachránil tuzemskou pobočku rakouské teleshoppingové firmy WS International se stamilonovými tržbami před krachem. Ta stejně jako distributor CD Popron Media neustála boj s novými technologiemi a internetem. Po více než dvou desetiletích na tuzemském trhu, kde vykazovala tržby až tři sta milionů korun ročně a byla jedničkou teleshoppingového trhu, ji Krajský soud v Brně na její vlastní návrh poslal do konkurzu.

Mezi věřiteli firmy, kterou přes rakouskou matku vlastní Rakušané Werner a Christine Schleinzerovi, jsou mediální společnosti v čele s nejúspěšnější tuzemskou komerční televizí Nova.

Té Fuchsův zaměstnavatel dluží za odvysílané spoty devět a půl milionu. Nechybí ale ani UPC či Seznam.cz. Největším věřitelem je ČSOB, u které měla firma nesplacený úvěr ve přesahující deset milionů korun. Firma dlužila i zaměstnancům či za testy nezávadnosti u Technické univerzity v Liberci.

Někdejší teleshoppingová jednička WS International bankrotuje, dluží 34 milionů

Pořady s neodbytným Horstem Fuchsem na obrazovce v devadesátých letech i na začátku tisíciletí přitahovaly desetitisíce diváků. Ani to ale WS International nakonec nepomohlo. Firma by teď měla 130 věřitelům vrátit 34 milionů korun. Poslední ranou bylo, když jí právě ČSOB v srpnu vypověděla kontokorent ve výši deseti milionů korun. Na to už nedokázala reagovat.

Walmark s pokutou 1,1 milionu za teleshopping Proenzi 3+

Firma WS International se snažila jednat, ale splátkový kalendář přesahoval její možnosti. „Dlužník se současně pokoušel dohodnout s akcionáři na pomoci s financováním nákupu zboží, která by uvolnila zdroje pro splácení závazků, avšak neúspěšně,“ vysvětlili členové představenstva Igor Stahala a Eva Hálová v návrhu na insolvenční řízení.

Podnik se pokoušel vyrovnat s novými trendy. Postupně například začal zboží kuchyňského a dalšího typu nabízet i ve čtyřech kamenných obchodech v obchodních centrech. V minulosti se snažil prodávat i na specializovaných prodejních akcích. Od nich ale kvůli neférovému jednání některých jiných hrá- čů na trhu – označovaných později jako šmejdi – musel ustoupit, neboť zákazníci o akce ztratili zájem.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!