Výnosy z dražeb propadly na úroveň krize | E15.cz

Výnosy z dražeb propadly na úroveň krize

ilustrační foto,  Aukce v hotelu Marriott
ilustrační foto, Aukce v hotelu Marriott
• 
ZDROJ: ctk

dnv

Share on Facebook Messenger
Prodeje majetku prostřednictvím veřejných dražeb loni vynesly 2,5 miliardy korun. To je stejně hubený výsledek jako v krizovém roce 2009. Kromě tohoto a loňského roku byly za poslední léta dražební výnosy vždy vyšší, vyplývá to z nových statistik na webu Centralniadresa.cz. Na vině slabých výtěžků i celkové hodnoty draženého majetku je mimo jiné množství malých dražeb. Například nemovitostí, jejichž majitelé nezvládnou splácet hypotéky.

„Stále pokračuje trend nastolený v posledních letech. Tedy převládají dražby nemovitostí s nejnižším podáním pod jeden milion korun,“ uvedl ředitel dražební společnosti Naxos Jan Sachr.

Počet nedobrovolných dražeb se přitom minulý rok meziročně snížil téměř o pětinu. Přesto však 760 těchto nucených dražeb představuje více než dvojnásobek nedobrovolných dražeb za krize. Za poklesem objemu draženého majetku je paradoxně také vyšší zájem investorů o podnikatelské nemovitosti. „Zaznamenáváme zvyšující se zájem českých investorů o komerční nemovitosti, které jsou v řádech desítek milionů korun za areál či objekt. To ukazuje, že Češi ukládají finance do nemovitostí, které jim pak vydělávají. Tito investoři ale rádi vyjednávají o sebemenších detailech transakce a toto jim dražba neumožňuje,“ dodal šéf Naxosu Sachr.

vývoj veřejných dražeb Autor: E15

Mezi největší dražby roku 2014 patří prodej zkrachovalého TechnoParku v Pardubicích. Pro svůj fond ho za 183 milionů korun koupila společnost Conseq. Zájem vzbudila rovněž dražba jedné z nejstarších brněnských cukráren U čtyř mamlasů. Přihazování zájemců překonalo vyvolávací cenu trojnásobně na konečných 41 milionů korun.

První Hasselblad ve vesmíru jde do aukce

Autor: dnv

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.