Tržby jednotlivých zásilkových firem se podle Hájka i přes ekonomickou krizi v průměru udržují na podobné úrovni jako v posledních několika letech. Na snížení celkového obratu zásilkových obchodníků se podepsal odchod německé společnosti Neckermann, která patřila mezi největší hráče na tuzemském trhu.
Tradičním zásilkovým firmám už několik let konkurují internetové obchody, jejichž tržby jsou několikanásobně vyšší. Zásilkové firmy proto zboží kromě tištěných katalogů stále častěji nabízejí také na internetu. Prodej prostřednictvím internetu už v průměru tvoří 35 procent obratu zásilkových firem. Některé z nich generují z internetového prodejního kanálu až 65 procent svých tržeb.
V Česku působí na tři desítky velkých zásilkových firem, které se orientují na konečné spotřebitele. Zhruba 65 až 70 procent jich má zahraniční vlastníky. V zásilkových obchodech patří mezi nejprodávanější zboží textil, oděvy, knihy, hudební nosiče, domácí a zahradnické potřeby, kosmetika a potravinové doplňky. Na internetu se z tohoto zboží nejlépe prodávají CD či knihy a naopak nejméně oděvy.
Rok | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 |
---|---|---|---|---|---|---|
Tržby (v miliardách korun) | 6,5 | 6,3 | 7,1 | 6,8 | 6,3 | 6,1 |
ADMAZ letos poprvé odhadl, že při započtení zásilkových obchodů, které se specializují na firemní klientelu, loni zásilkové společnosti utržily dohromady 16 miliard korun. Do skupiny zásilkových obchodů zaměřených na firemních zákazníky patří například dodavatelé kancelářských potřeb nebo vybavení skladů a dílen.