3D reklama pro charitu
Značně lépe vymyšlená a proto stále dobře fungující je „Akce cihla“, díky které na ulicích našich měst čas od času vyrůstají věže ze skutečných cihel, které lidé kupují a poté darují na výstavbu chráněného bydlení pro handicapované spoluobčany. Lze ale vymyslet ještě něco jiného?
Společnost ČEPS ve spolupráci s Design aliancí dokázala, že to jde. Že smysluplné spojení 3D reklamy a pomoci znevýhodněným nemusí být založeno jen na prodeji předmětů, ale že toto téma je možné uchopit i zcela jinak.
Projekt, který se zrodil před necelými dvěma roky, nese název „Design ze sluneční zahrady“ a v jeho rámci navrhují designéři takové reklamní předměty, které je možné kompletovat v chráněných dílnách a které společnost ČEPS poté používá pro své vlastní zviditelnění.
Čtěte také: Nalaďte si web k dokonalosti
Vymyslet něco takového není vůbec jednoduché, neboť možnosti a požadavky chráněných dílen jsou značně specifické. Zdejší zaměstnanci se vzhledem ke svému zdravotnímu stavu často střídají, a výrobní postup tedy musí sestávat z velmi jednoduchých kroků, které se mohou snadno a velmi rychle naučit lidé s nejrůznějším postižením. Přitom je nutné zajistit, aby hotový předmět měl nějaký vztah ke společnosti ČEPS a jí vykonávaným aktivitám.
3D reklama pro charitu |
Designéři přináší inovace
Aby tedy nezůstalo pouze u záměru, ale aby projekt získal dlouhodobý charakter, který se může v čase postupně rozvíjet, vytvářet zajímavou tradici a hlavně skutečně pomáhat, spojil se ČEPS se sdružením profesionálních designérů, kteří každý rok přicházejí s novými nápady a tématy a zároveň jsou zárukou vysoké profesionální úrovně a také realizovatelnosti návrhů.
V loňském prvním ročníku tak vznikla mýdla ve tvaru izolátoru a mísa vyrobená z porcelánu a elektrického vodiče. Jejich autoři Filip Cvrček a Martin Přibík po seznámení s problematikou chráněných dílen navrhli předměty, které společnost ČEPS zařadila do své stávající kolekce firemních reklamních dárků a realizací zakázky pak přispěla k zaměstnávání lidí, již na běžném pracovním trhu nemohou uspět. Kvalitu obou reklamních dárků potvrzují ocenění v soutěži Hvězda 3D reklamy, v níž mýdla získala dvě nominace a mísa na ovoce byla oceněna prvním místem v kategorii Manažerský dárek, druhým místem v kategorii Aplikace motivu a nominací v kategorii Inovace roku.
3D reklama pro charitu |
Letos se obtížného úkolu chopili již tři designéři. Maja Rašková navrhla papírové vánoční ozdoby, které by ČEPS mohl využívat jako firemní dárek pro své zaměstnance a obchodní partnery. Ozdoby jsou vymyšleny tak, aby jejich výrobu mohli zajišťovat lidé se sníženou pracovní schopností. Designérka Michaela Vrátníková se zaměřila na zpracování tématu stožárů velmi vysokého napětí. Toto téma rozvinula v několika návrzích, z nichž jedním jsou postavičky „Stožárníčků“ aplikované jak formou potisku, tak jako polštářky pro děti.
Štěpán Kuklík, podobně jako Maja Rašková, zvolil jako téma vánoční ozdoby, jejichž konstrukce umožňuje zapojit do výrobního řetězce handicapované spoluobčany a zároveň rozvíjí dětskou motoriku a představivost. Příklad společnosti ČEPS názorně ukazuje, že kvalitní 3D reklama nemusí pouze pomáhat zvyšovat prodeje a podíly na trhu, ale že zároveň může být efektivním nástrojem pro CSR.
Autor pracuje ve společnosti Gordica