Bankovní vyvrcholení

Zařiď si G2 a užij si

Zařiď si G2 a užij si Zdroj: Stanislav Merhaut

Zvykli jsme si na to, že reklama hodně přehání. Nezaskočí nás houbičky na nádobí, které roztancují hospodyňku, ani telefonní tarify schopné rozezpívat davy na náměstí. Zvykli jsme si docela i na to, že v reklamách se to hemží dvojsmysly, které se týkají sexu. Takové ocelové trubky nebo cihly snad neprodáte, neobjeví-li se v reklamě žena či muž ve spodním prádle (mimochodem, tyto výtvory my kreativci většinou považujeme za reklamní dno, že?).

Proto by nás vlastně nemělo překvapit, když je bankovní styk přirovnán k tomu pohlavnímu, ale přece jenom – samoúčelnost, jaké jsme vystaveni, je trochu zarážející. Možná jsem staromódní a mluví ze mě závist vůči krásným mladým lidem, kteří jsou podle všeho schopni nalézt vrcholné uspokojení v zasouvání platebních karet do bankomatu atd. Možná je mi prostě nepříjemné dívat se na slastí se kroutící teenagery v přítomnosti dětí nebo svých, dobře, poněkud konzervativních rodičů. Komentář mé jedenáctileté neteře: „Vždycky, když se na konci ozve ta vítězná hudba a tomu klukovi se zkroutí obličej, cítím se trapně…“ Jasně, je to celé nadsázka, trochu jako ty houbičky na nádobí. Inzeráty i televize koneckonců vypadají profesionálně. Tvůrci kampaně využívají insight, že první pohlavní styk bývá nepodařený, a pravděpodobně je také inspirovala videa orgasmů některých uživatelů internetu. A nejspíš počítali s tím, že kampaň budou provázet podobné reakce, jako je tato. Přes to všechno – hotová z toho nejsem. Ale někdo jiný třeba jo.

Autorka je copywriterkou ve společnosti Mark/BBDO