Bordel je jednodušší zamknout
Asociace komunikačních agentur (AKA), která Agenturu roku pravidelně pořádá, prošla během let vývojem. Loni se soutěž poprvé vyhlašovala v rámci PIAF. A změnil se také systém hodnocení. Byly to jistě rozumné kroky. Návštěvnost galavečera vzrostla o několik stovek procent.
Rozjezd asociace pod novým „velitelem“ Michalem Charvátem je však zatím spíše rozpačitý. Mediální agentury, které dlouhodobě upozorňovaly na nesrovnalosti ve financích, se na jaře rozhodly, že si v rámci AKA raději založí vlastní Asociaci mediálních agentur. Aby toho nebylo málo, skončila na konci května i samotná Agentura roku fiaskem. Pouhý den před ceremoniálem se ukázalo, že se zatím vlastně nic vyhlašovat nebude a že se celý večer ruší.
Podle informací Strategie začaly agentury houfně vracet lístky, což poškodilo i samotnou pověst PIAF. Dalším hřebíkem do rakve bylo roční pozastavení členství v AKA jedné z nejvýznamnějších domácích reklamních sítí Lion Communications. Argument, že každý dělá občas chyby, a že kdo nic nedělá, nic nezkazí, v případě asociace neobstojí. Upřímnost AKA, když vysvětlovala, že se sekla při výpočtu, podle kterého se v Agentuře roku stanoví pořadí agentur i ocenění kreativců, je na první pohled možná sympatická, jenže přešlapů se už udělalo tolik, že cesta zpět nebude jednoduchá.
„Je daleko jednodušší ten bordel zamknout než ho uklidit,“ prohlásil kdysi ve svém pořadu v jiné souvislosti Zdeněk Pohlreich. A i když tento kuchař a podnikatel, který na mne každodenně juká ze všech možných reklamních míst, úplně můj šálek kávy není, musím s ním v tomto souhlasit.
Asociace nyní hledá pro vyhlašování Agentury roku nový termín. Snad to vše neskončí jen u toho. Uklízení je opravdu mnohem těžší než pouhé zamykání.