Maso, uzeniny, drůbež

Marketingoví specialisté se už příště bez řezníků neobejdou.

Marketingoví specialisté se už příště bez řezníků neobejdou.

Budování značky se dnes neobejde bez komplexního marketingového řešení. Proto bych rád upřel pozornost ke kampani, která je doslova čítankou moderní reklamní komunikace a jejíž věhlas již dávno překročil hranice Prahy 7.

Řeznictví ve výklenku ulice Milady Horákové, provozované firmou MASO ANO, pokrývá s minimálním rozpočtem všech 360 stupňů na pomyslném úhloměru zákazníkovy percepce. Tam, kde se obyčejný uzenář spokojí s věncem buřtů ve výloze, spatřuje letenský důvtip šanci k promyšlenému a dlouhodobému vytváření osobního vztahu se zákazníkem. Výkladní skříň se rázem proměňuje v Zeď/Wall, aktualizovanou několikrát denně podle momentální nabídky. Vstupem do provozovny se pak zákazník přihlašuje k odběru newsfeedu, agregujícího drby a klevety z širokého okolí. A jak známo, sázka na lokální kartu je v oboru FMCG zaručeným receptem na úspěch. Řeznický Wall nejenže splňuje přísné nároky na srozumitelnou POS komunikaci i netradiční outdoor. Zásluhou aplikace Google Street View navíc získal digitální přesah, třebaže jen v imagové rovině. Taktická hardsellová sdělení totiž pozbývají platnosti zpravidla se zavírací dobou obchodu, na což Google dosud není připraven adekvátně reagovat.

Řeznický Wall splňuje přísné nároky na srozumitelnou POS komunikaci i netradiční outdoor.Řeznický Wall splňuje přísné nároky na srozumitelnou POS komunikaci i netradiční outdoor.

Čtěte také: Pepsi: Korunní princezna


Mezi letenským řeznictvím a nejvlivnějším internetovým vyhledávačem současnosti se však dá najít i řada paralel. Denně aktualizovaná nabídka masných výrobků se například dá z dlouhodobého hlediska považovat za obdobu každoročního žebříčku Zeitgeist, sestavovaného na základě nejvyhledávanějších výrazů. Dokonale strukturovaná a typograficky přehledná infografika na průčelí obchodu by se dala s trochou nadsázky označit za Fleisch-geist, mapující aktuální trendy v uzenářství. Správné strategické zacílení a volba adekvátních mediatypů není samospasitelná. Bez kreativního ztvárnění může být klíčové sdělení sebelákavější, leč recipientem nerezonuje. To naštěstí není případ avizované kampaně.
Za pozornost stojí zejména textařská složka, která se ctí balancuje na tenké hranici mezi úsporností a srozumitelností. S pomocí důmyslných zkratek a řeznických kódů se na výlohu vejde celá kráva, rozporcovaná na prvočinitele, a ještě zbývá dost místa pro vepřové a drůbeží. Některé novotvary již stačily v blízkém okolí zdomácnět. Namátkou „hov. péro“ nebo „kuř. prsa“.

Některé novotvary již stačily v blízkém okolí zdomácnětNěkteré novotvary již stačily v blízkém okolí zdomácnět

Grotesk(a)

Po designové stránce jsme svědky typografického mistrovství v nadčasovém duchu. Zvoleno bylo kondenzované písmo typu grotesk, které autorům dovoluje zaplnit maximum volné plochy. Ve vrcholném období spotřeby uzenin expandovala propagace dokonce na prázdnou zeď přilehlé budovy, důkazem čehož jsou dodnes stopy po několikerém přemalování barvou. V současnosti lze na stejném místě zahlédnout streetartovou instalaci Jana Kalába, což jen potvrzuje vysoký potenciál dotyčné lokality. Nevzpomínám si, že by v poslední době nějaká kampaň natolik vyčnívala z průměru svým komplexním zpracováním. Zatímco dnes marketingoví specialisté pečlivě studují reklamní komunikaci bank nebo mobilních operátorů, pro příště se ve svých úvahách neobejdou ani bez řezníků. Na rozdíl od většiny klientů totiž mají koule. Býčí. Za 67 Kč.

Po designové stránce jsme svědky typografického mistrovství v nadčasovém duchu.Po designové stránce jsme svědky typografického mistrovství v nadčasovém duchu.

Autor je kreativní ředitel Euro RSCG