Výzkum byl proveden v první polovině června 2012 a zabýval se otázkami, zda je Česká pošta účinným a důvěryhodným médiem, kdo jsou návštěvníci České pošty a jaké je jejich spotřební chování. Z výzkumu vyplynulo, že Česká pošta umožňuje masový zásah ve všech sociodemografických skupinách, navíc 75 % dotázaných informacím, které se zde dozví, věří. „Pro zadavatele reklamy je určitě zajímavou zprávou, že většina klientů České pošty spojí návštěvu pobočky s nákupem. Navíc celých 85 % měsíčních návštěvníků České pošty si reklamu na pobočkách vybavuje,“ říká Jan Matějka z Médea Research.
V rámci výzkumu se 39 % respondentů vyjádřilo, že Česká pošta je pro firmy exkluzivním místem pro uveřejnění reklamního sdělení. „Reklamu na poště vnímají návštěvníci pozitivně, protože jim zpestřuje čekání a neobtěžuje je. Zároveň se jí však nedá vyhnout,“ uzavírá Matějka.
Většina populace navštěvuje pobočky české pošty soukromě:
Česká pošta graf 1
78% návštěvníků pošty, kteří si vyřizují soukromé záležitosti, se vrací jednou měsíčně nebo častěji:
Česká pošta graf 2
Většina klientů ČP spojí návštěvu pošty s nákupem:
Česká pošta graf 3
Sběr dat probíhal formou telefonického dotazování se zápisem odpovědí do PC (Computer Assisted Telephone Interview – CATI) v období 11. – 15. 6. 2012. Výzkumu se účastnilo 564 respondentů, vzorek byl vybrán kombinací náhodného a kvótního výběru a byl převážen tak, aby byl reprezentativní na populaci ČR z hlediska pohlaví, věkových skupin (18+), vzdělání, regionu a velikosti místa bydliště.