Mobilní reklama strhuje pozornost nejlépe

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Pixabay

Chytré telefony a tablety již nejsou určeny pouze pro sociální komunikaci, ale reprezentují rychle se rozvíjející médium s přístupem ke globálním trhům a nakupování online. Obchodníci také mnohem pružněji reagují na obrovské příležitosti plynoucí z mobilních reklam a s mobily počítají téměř v každé reklamní strategii.

Podíl útrat za reklamy na počítačích se zmenšuje, zatímco v mobilech rapidně roste. Podle skupiny Interactive Advertising Bureau (IAB) vzrostly příjmy z digitální reklamy v USA v kalendářním roce 2015 na rekordních 59,6 miliardy dolarů, přičemž růst byl tažen především mobily, kde se příjmy vyšplhaly na 20,7 miliardy dolarů. Oproti předešlému roku to znamenalo vzestup o 66 procent.

Mobilní zařízení taktéž přispěly k růstu výdajů v programatické reklamě. Výzkum společnosti eMarketer odhaduje, že v roce 2016 budou představovat 69 procent ze všech výdajů na programatickou digitální reklamu v USA.

RTB House, společnost zaměřená na sofistikovaná retargetingová řešení a specialista na výkonnostní reklamu, zjišťovala, jak by vypadal ideální banner na mobilních zařízeních. Analyzovala stovky vybraných reklamních kampaní svých klientů na téměř 40 světových trzích, aby zjistila, zda odlišné parametry jako velikost, počet nabídek či demografické atributy mají vliv na účinnost bannerů.

ilustrační fotoilustrační foto | Pixabay

Ukázalo se, že CTR (míra proklikovosti) reklamy je v mobilních zařízeních často vyšší než v případě jejího zobrazení na počítači – průměrné CTR se v počítačích pohybuje kolem 0,73 procenta, zatímco na chytrých telefonech kolem 0,84 procenta a tabletech 0,87 procenta.

Role mobilních reklam rok od roku roste s příchodem nové, mladší populace, jež se vyznačuje odlišným nákupním postupem.

„Jak ukazuje studie IAB, mladí lidé – zejména ti první z Generace Z a poslední z tzv. Millennials – jsou otevřenější k všimnutí si reklamy cílené dle jejich chování na sociálních sítích a historie procházení webu. Více než polovina z nich konala na základě zhlédnutí relevantní reklamy na jejich mobilním zařízení. Aby to správné sdělení dorazilo k potenciálním kupujícím, je důležité použít efektivní reklamní strategii. Čím přesnější jste při cílení reklamy u mladé generace, tím je větší šance ji přilákat a přesvědčit k nákupu,“ říká Michal Drahokoupil, Key Account Manager v RTB House pro Českou republiku a Slovensko.

ilustrační fotoilustrační foto | PixabayMladí vám na reklamu kliknou. Pokud je zaujme

Více nabídek, více kupujících

Podle RTB House má na reklamní kampaň v mobilech významný vliv počet nabídek prezentovaných v každé reklamě. Nejúčinnější bannery obsahovaly 12 produktů a dosahovaly průměrného CTR 1,4 procenta na chytrých telefonech a 1,3 procenta na tabletech. Druhé nejúspěšnější bannery prezentovaly 6 nebo 3 produkty. CTR mobilních bannerů s 12 produkty bylo o 43 procent vyšší než bannery s 6 produkty, a o 52 procent vyšší než ty se 3 produkty. Uživatelé měli tendenci klikat méně na bannery s 5 produkty – na mobilech byly šestkrát méně efektivní než nejúspěšnější 12produktové.

Když se podíváme na tablety, bannery s 12 produkty dosahovaly o 19 procent vyšší CTR než bannery s 6 produkty a o 39 procent vyšší než ty se 3 produkty. Bannery s pouze jednou nabídkou byly pětinásobně méně efektivní než 12produktové.

„Podobně jako u klasické reklamní kampaně lze i zde říci, že čím více produktů banner ukazuje, tím větší je šance přilákat kupující. Například pokud spojíme do jednoho banneru produkty z několika kategorií, které zákazník již prohlížel, zvýšíme šanci, že ho zaujmou,“ pokračuje Drahokoupil.

ilustrační fotoilustrační foto | Pixabay

Na velikosti banneru záleží

Stojí za to si uvědomit, že velikost banneru je také důležitá. RTB House analyzoval tři nejoblíbenější velikosti bannerů používané v mobilech: 300 x 250 pixelů, 320 x 100 a 320 x 50 pixelů. Nejefektivnější velikostí se ukázal být formát 300 x 250 px, jehož průměrné CTR se na chytrých telefonech pohybovalo kolem 1,03 procenta (celkem o 186 procent více než u formátu 320 x 100 a o 133 procent více než u 320 x 50 px), na tabletech pak na úrovni 1,04 procenta (celkem o 305 procent a 174 procent více než u zbylých dvou formátů).

Není ovšem žádným překvapením, že větší reklamy fungují lépe. „Velké bannery snáze zachytí uživatelovu pozornost, zvláště pokud mluvíme o menších obrazovkách mobilních zařízení, které uživatelé používají i na cestě. Pomocí použití pokročilé technologie, jež umožňuje personalizaci sdělení a promuje pouze produkty, o které se uživatel zajímá, můžeme zvýšit potenciál, že si naší reklamy všimne a rozhodne se nakoupit,“ shrnuje Drahokoupil.

Tak jako se mobilní zařízení staly neoddělitelnou součástí našich každodenních životů, obchodníci využívají příležitost k optimalizaci reklamních plánů a více ROI kanálů. „Trik je v tom, oslovit co nejrelevantnější kupující, ať jsou kdekoli – v mobilech či počítačích. K tomu dopomůže personalizovaný retargeting. Je však třeba říci, že mobily by neměly být využívány samostatně, ale jako součást celkové digitální marketingové strategie,” uzavírá Drahokoupil.