Moderátor a šéfredaktor Šimůnek získal podíl v českém Forbesu

Vedení vydavatelství Economia oficiálně dementovalo zprávu o odvolání Petra Šimůnka (42) z funkce šéfredaktora Hospodářských novin. Šimůnek bude ve funkci dále pokračovat, uvedla společnost v tiskové zprávě.

Vedení vydavatelství Economia oficiálně dementovalo zprávu o odvolání Petra Šimůnka (42) z funkce šéfredaktora Hospodářských novin. Šimůnek bude ve funkci dále pokračovat, uvedla společnost v tiskové zprávě.

Šéfredaktor české edice magazínu Forbes Petr Šimůnek se stal minoritním akcionářem společnosti MediaRey, která časopis v Česku vydává. Jeho podíl je podle informací serveru Mediaguru.cz nižší než 10 procent, s opcí na další akcie v závislosti na výsledcích firmy.

Majoritními akcionáři zůstávají Erik Conrad a Peter Barecz, kteří vydávají Forbes též na Slovensku a v Maďarsku. Do Česka Forbes přivedli v roce 2011 poté, co ho rok vydávali u našich východních sousedů.

Šimůnek pracuje pro český Forbes od samého začátku. Prodeje časopisu od jeho uvedení na trh v listopadu 2011 rostou, nyní se pohybují mezi 12 až 15 tisíci výtisků. Počet předplatitelů překročil hranici pěti tisíc.

MediaRey také získalo doménu forbes.cz a začalo pracovat na webové a elektronické přítomnosti značky Forbes na českém trhu, uvedl server Mediaguru.cz.

Obálka prvního českého vydání Forbesu:Ekonomický magazín Forbes vyjde ve čtvrtek 3. listopadu poprvé v češtině.Ekonomický magazín Forbes vyjde ve čtvrtek 3. listopadu poprvé v češtině. | reprofoto

Šimůnek přišel do Forbesu z Economie, kde v letech 2005 až 2010 vedl Hospodářské noviny a od ledna do června 2011 měl na starosti zahraniční aktivity vydavatelství. Předtím dlouhá léta pracoval v listu Dnes. Řídil tam ekonomickou rubriku a od roku 2001 byl zástupcem šéfredaktora. Deset let moderoval Nedělní partii na TV Prima a tři roky rozhlasový pořad Pressclub. Od letošního března 2013 moderuje relaci Českého rozhlasu Den podle.

Pět milionů čtenářů na celém světě
Forbes poprvé vyšel v USA v roce 1917. Známý je především svými žebříčky nejbohatších lidí světa. Magazín Forbes, Forbes Asia a Forbes Europe mají globálně pětimilionovou čtenářskou základnu. Stránky Forbes.com dosahují měsíčně 48 milionů návštěvníků. V zahraničí expanduje prostřednictvím licencí. Zatímco v roce 2004 byl ve střední a východní Evropě přítomen jen v Rusku a Polsku, v posledních letech se zajímá i o menší trhy. Ve spolupráci s lokálními vydavateli uvedl v roce 2008 chorvatskou verzi, v roce 2009 rumunskou, později také lotyšskou, slovenskou a bulharskou.