Odezva na reklamu v časopisech je nadprůměrná

Zásah inzerce v časopisech je průměrně 60 procent, některé komodity dosahují až 90 procent. Zjistil to výzkum StarchMetrix, který si zadala Unie vydavatelů.

Výzkum StarchMetrix realizovala v období od září 2013 do srpna 2014 pro Sekci časopisů Unie vydavatelů agentura GfK Czech. V rámci výzkumu byly testovány inzertní kampaně publikované v 76 časopisech, které pokryly hlavní žánrové skupiny. Deset titulů bylo zařazeno do výzkumu celoročně a ostatní na dobu jednoho čtvrtletí. V průběhu roční realizace výzkumu se podařilo získat dostatečné množství dat pro vyhodnocení jednotlivých reklam v porovnání s vypočtenými benchmarky.

Výsledky výzkumu ukázaly řadu pozitivních vlastností inzerce v časopisech. Například průměrné zaznamenání (reach) inzerce v časopisech představuje 60 %, ale jak upozornil Jiří Nosek z agentury GfK, „horní hranice zaznamenání některých reklam v časopisech dosahuje až hodnoty 90 % a v některých komoditních skupinách ještě více“. Také identifikace značky dosáhla vysokých hodnot a představovala 85 % z těch, kteří reklamu zaznamenali. Reklama v časopisech vyvolává nějakou formu odezvy průměrně u 64 % čtenářů, kteří ji zaregistrovali.

Sbírka inzerátů

Inzerce v časopisech dokáže podle výzkumu udržet pozornost spotřebitele déle než reklama v jiných médiích. Potvrzují to i další zjištěná fakta – 80 % z těch, kdo si reklamy všimli, si přečetlo více než polovinu textu inzerátu, 20 % čtenářů si některý inzerát uchovalo a 50 % navštívilo web, kde hledalo o inzerovaném výrobku další informace. Nákupní aktivity vykázalo o 30 % více těch osob, které zaznamenaly danou tiskovou reklamu. Nákup určitého produktu se v průběhu dvou týdnů po zhlédnutí reklamy zvýšil u účastníků výzkumu o 20 % a počet těch, kteří o nákupu produktu uvažují, se zvýšil dokonce o 40 %.

Výzkum StarchMetrix, který probíhá podle mezinárodně uznávané metodiky, umožňují vydavatelům, inzerentům a agenturám posoudit a vyhodnotit vhodnost kreativy, umístění či naplánování reklamní kampaně z hlediska jejího působení na spotřebitele.