Scanner: Bursoni na válečné stezce

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: CC BY-SA 2.0: grace_kat

PR agentury jsou tu od toho, aby dokázaly zahladit problémy. Někdy se jim ale vyhnou prostě jen tím, že zakázku odmítnou. To jiná odvětví se tolik nežinýrují.

Kolová válka

Ne, nic o bratrech Pospíšilech nečekejte – to jen PepsiCo zavádí novou imitaci Coca-Coly. Tentokrát je to Pepsi True, která kopíruje vzorec Coke Life. Oba nápoje mají tu dvousečnou výhodu, že jsou slazeny kytičkou jménem stévie. Dvousečnost oné výhody spočívá v tom, že stévie je sice sladká, ale krapet hnusná na chuť, pročež ji lidé neradi konzumují. Inu což, inovace je inovace. Ale někdy si Scanner posteskne, že nechodil víc do školy. Mohl být stratégem v PepsiCo, živit se sledováním nabídky Coca-Coly a vždy se čtvrtletním zpožděním ji kopírovat. A taky ještě k tomu má Pepsi True zelenou plechovku. Zelenou. Pepsi a ze-le-ná plechovka. Možná v té firmě někdo pije příliš mnoho stévie.

Nový nový brouk

Volkswagen zklamal. Když německá automobilka oznámila, že od roku 2015 bude znovu vyrábět klasický model brouka, Scanneru poskočilo srdce: konečně poznám jedno nové auto od všech ostatních, divně neosobně placatých aut. Vždyť i starý „nový brouk“, jejž Volkswagen vyrábí od roku 1998, je sice kulatý, ale pořád tak nějak strojově placatý. A ejhle, optimismus byl předčasný. Podle fotek je nový nový brouk, oficiálně 2015 Limited Edition 1.8T Beetle, ještě jednou totéž. Sice tvarem brouka připomíná, ale ne moc. Za půl milionu korun to monstrum může být vaše. Prý moc nostalgie škodí, řekla placatá automobilka.

Volkswagen Brouk před továrnou ve Wolfsburgu, 1960Volkswagen Brouk před továrnou ve Wolfsburgu, 1960 | CC BY-SA 2.0: Roger Wollstadt - Wikimedia CommonsNa takové brouky si už musíme nechat zajít chuť

Nápad za všechny prachy

Pozdě, ale přece: sir Richard Branson našel způsob, jak být užitečný. Spojil síly s agenturou Virool, jež se specializuje na sociální videoreklamu a dává dohromady vesmírnou loď pojmenovanou Galactic SpaceShipTwo. Virool vypsal soutěž pro kreativní videomarketéry. Kdo ji vyhraje, poletí v Bransonově lodi do vesmíru. Doufáme, že vítězů bude nespočet. Bransona to vyjde na 250 000 dolarů za kus. Při čtyřech miliardách dolarů jeho jmění to čítá šestnáct tisíc potenciálních marketérů v kosmu. Dobrý začátek, Richarde.

Burson-Marsteller v akci

Jedna z největších PR sítí světa se dostala do řečí, když vzala kšeft od tuniské politické strany Ennahda, napsal New York Observer. Ennahda je parta islamistů, donedávna v Tunisku zakázaná. Mimo jiné má na svědomí bombové útoky v Jeruzalémě a její šéfové běžně volají po zničení Izraele. Pikantní je, že před třemi lety, kdy se Ennahda dostala k moci, odmítl šéf norské pobočky BM pracovat pro Izrael, protože „by to vyvolalo negativní odezvu“. A to si Scanner myslel, že PR agentura je od toho, aby uměla takové věci zvládnout.

Starbucks vypráví váš příběh

Marketingová aktivita vygenerovaná samotnými zákazníky je vždycky zábavná. Řetězec kaváren Starbucks proto rozeslal 39 filmových štábů do 59 kaváren ve 28 zemích od New Yorku přes Berlín po Istanbul, jak píše časopis Adweek, aby natočily pětiminutový reklamní film s názvem Uvidíme se ve Starbucks. Potkávají se v něm milenci, obchodní partneři, žadatelé o práci s potenciálními zaměstnavateli, zkrátka každý s každým. „Když se lidé potkávají, dějí se dobré věci,“ říká k tomu slogan. Přijde na to, Scanner by ve Starbucks určitě narazil na exekutora.

Konec piva

Velké americké pivovary mají velký problém. Lidé, a mladí lidé obzvlášť, pijí stále méně piva, zatímco spotřeba vína i lihovin na americkém trhu roste. Spotřeba piva patrně letos poklesne o celé jedno procento a podíl piva na celkové spotřebě alkoholu se dostane někam k 50 procentům, když ještě před patnácti lety to bylo plných 60 procent. Vtip je v tom, že malým pivovarům byznys roste. Jediný, kdo ztrácí, jsou giganti: dva největší hráči, Anheuser-Busch InBev a MillerCoors. Očekávají meziročně snížený zisk. Možná si někdo všiml, jak jejich pivo chutná…