Snapchat chce vydělávat prodejem a dražbou foto-filtrů inzerentům
Manažery Snapchatu napadlo, jak by mohli změnit nabídku v aplikaci obsažených foto-filtrů na zdroj příjmů. Co kdyby uživatel vyfotil například Empire State Building, inteligentní robot by mu na prvním místě mezi filtry nabídl doplnění fotografie o šplhajícího King Konga? A co kdyby filtr King Konga odkazoval třeba na on-line videopůjčovnu, kde lze stejnojmenný film zakoupit, nebo na hypotetickou restauraci se stejným názvem v okolí budovy?
„Pro marketéry to znamená mnohem větší relevanci jejich sdělení, navíc mohou reagovat na chování uživatele v reálném čase,“ uvedl pro E15 Petr Andrýsek, majitel a zakladatel agentury Socialsharks. Facebook i Instagram podle něj již podobnou technologii využívají, ale není nijak oficiálně dostupná inzerentům. „U instagramu jsme se s ní mohli setkat například s rozeznáváním bradavek a označování jako nevhodného obsahu,“ vysvětlil Andrýsek.
Úvahy v loni Snapchatem podaném patentu, který americký patentový úřad zveřejnil minulý týden, jdou však dále. Vzniknout by prý mohl i jakýsi „dražební systém“, v jehož rámci by zadavatelé měli možnost si na určitou dobu předplatit prioritní zobrazení svých produktů nebo tematicky laděných filtrů souvisejících s běžnými předměty, které by umělá inteligence na fotografiích uživatelů identifikovala. Například: pokud je na fotografii hrníček, uživatelům by jako první mohl po dobu placené kampaně být nabízen filtr přidávající symbol, obrázek či slogan typický pro danou značku kávy/čaje.
Zadavatelé reklamy by prý také mohli nabízet jimi speciálně vytvořené filtry, které by se zobrazovaly třeba jen v určitých lokalitách podle GPS tagu v pořízené fotografii. „Geofiltry i prostor v sekci Discovery na Snapchatu jsou omezené. Snapchat se potřebuje stát reklamním nástrojem přístupným velkému množství inzerentů po celém světě. Obsah na Snapchatu je převážně audiovizuální, takže se jedná o logický krok z pohledu monetizace platformy. V množství přehrání videí Snapchat překonává Facebook a tohle je cesta, jak toho využít,“ dodává Andrýsek.
Jak funguje Snapchat? |
---|
Když si uživatel pořídí fotografii, kterou chce odeslat, aplikace Snapchat mu filtry a doplňky, které tuto fotku „vylepší“ či upraví. Mnohé známe z klasických fotoaplikací, třeba v podobě předělání fotky na černobílou či „sépiově“ nažloutlou barvu, případně doplnění vikingské přílby na hlavu, psích uší nebo nejrůznějších bláznivých předmětů do pole fotografie. |