Šest z deseti respondentů alespoň občas používá svůj telefon jako mobilní kancelář. Přitom 28 procent dotázaných využívá funkce mobilní kanceláře pravidelně, a třetina respondentů dokonce uvádí, že svůj mobil dnes už používá více jako kancelář než jako prostředek k telefonování. Necelých 38 procent dotázaných také častěji používá telefon k datovým přenosům než k volání nebo posílání SMS.
Telefon jako mobilní kancelář častěji využívají muži, mladí lidé a respondenti s nadprůměrnými příjmy – tyto demografické skupiny totiž častěji vlastní chytré telefony, jež podobné funkce umožňují. Obecně lze říci, že frekvence využívání pokročilých funkcí telefonu roste s příjmem respondenta, ale naopak klesá s jeho věkem.
Sledujete vývoj v komunikačních technologiích? |
Přibližně polovina internetové populace (55 procent) uvádí, že se o technologický pokrok na poli mobilních telefonů zajímá aktivně. Jen nepatrná část z toho se ale považuje za nadšence, kteří musejí mít každou technologickou hračku jako první. Naproti tomu téměř pětina respondentů si před pořízením nového přístroje raději počká, až jim lidé z předchozí skupiny poskytnou na novinku reference či recenze. Třetina dotázaných se o pokrok sice zajímá, stěžují si ale, že z finančních důvodů si nemohou pořízení technologických novinek dovolit tak často, jak by sami chtěli. Zájem o technologický vývoj přitom častěji deklarují muži a respondenti s nadprůměrnými příjmy.
Jak často používáte mobil jako mobilní kancelář? |
Lidé viditelně častěji preferují pohodlné čtení a psaní a rychlé připojení na internet před schopností přehrávat HD videa nebo hraním náročnějších her. Zatímco pohodlí při čtení a psaní je důležité pro devět z deseti respondentů a rychlý internet požaduje osm z deseti dotázaných, přehrávání HD videa považují za důležité jen čtyři lidé z deseti a možnost hrát složitější hry vyžaduje pouze každý čtvrtý člověk.