Téměř 40 procent podnikatelů nemá webové stránky

ilustrační fotografie

ilustrační fotografie Zdroj: Profimedia.cz

Vyhledat si údaje o nějaké firmě na internetu dnes považujeme za naprostou samozřejmost. Průzkum serveru Firmy.cz však ukazuje, že téměř 40 procent podnikatelů stále nemá své webové stránky.

Z interních statistik serveru Firmy.cz vyplývá, že do vlastních webových stránek nejméně investují obory zabývající se zdravotnickými službami (69 % z nich nemá své internetové stránky), prodejci potravin (68 %) a společnosti zabývající se službami pro dům, byt a zahradu (56 %).

„Zajímavostí je, že firmy, u kterých bychom čekali veliký boj o zákazníka, a tím pádem i využití nejrůznějších komunikačních kanálů, nemají své vlastní webové stránky. Mezi ně patří restaurační a pohostinské služby, kde internetové stránky nemá 42 % z nich a malé zastoupení podnikatelů bez webové prezentace nás překvapilo i u právních služeb (56 % bez vlastních internetových stránek) a dopravy-přepravy (50 % bez vlastních internetových stránek),“ komentoval výsledky manažer produktového týmu serveru Firmy.cz. Martin Fuks.

Obecně méně možnosti prezentace na internetu využívají obory, které ke své reklamě používají své spokojené zákazníky. Mezi ně patří hlavně řemeslníci, kteří internetu nevěnují příliš pozornost. Často je odrazuje složitost a nákladnost zřízení i jednoduchých webových stránek. Naopak největší snahu získat internetového zákazníka mají prodejci vybavení a techniky pro firmy (80 % z nich má vlastní webové stránky), prodejci sportovních potřeb (84 %), ale například i prodejci erotického zboží (90 %).

Druhým samostatným fenomén jsou pak e-shopy. Nejvíce internetových obchodů podle interních statistik serveru Firmy.cz nehledejme v Praze či Středočeském kraji. Oblastí, kde obchod po internetu nejvíce kvete, je podle statistik serveru Firmy.cz Moravskoslezský kraj (9,5 % e-shopů z celé ČR pochází právě z Moravskoslezského kraje), pak teprve Praha (9 %) a Zlínský kraj (8,4 %). Velké množství e-shopů právě v Moravskoslezském kraji si můžeme vysvětlit například vyšší nezaměstnaností v regionu. V takovém případě totiž podnikání a prodej zboží přes internet lidem otevírá možnosti, jak skrze své vlastní podnikání, vyřešit nedostatek pracovních příležitostí v regionu.