Vanda Wolfová pro Strategii: Nabídka od Googlu byla náhoda

Vanda Wolfová z Googlu

Vanda Wolfová z Googlu Zdroj: Repro Strategie (Martin Pinkas)

Je třeba přicházet s koncepty, které budou nosné pro digital a budou současně adaptovatelné na 360 stupňů, tedy i do dalších forem komunikace, říká v červnovém čísle měsíčníku Strategie Vanda Wolfová z Googlu. Ten ji chtěl, i když řekla, že nerozumí technologiím.

V červnové Strategii si dále přečtete o tom, že Policie ČR má jeden z nejpočetnějších a nejvýkonnějších PR týmů v zemi, že značka Shakespeare má odhadovanou tržní hodnotu šest set milionů dolarů, na čemž se podílí mimo jiné tři miliardy prodaných knih, a dozvíte se také, jak Michal Nýdrle vytáhl svoji firmu z kumbálu do první agenturní ligy.

Strategie 6/2014Strategie 6/2014 | Repro Strategie

Vanda Wolfová byla Přes dvacet let ikonou sítě Ogilvy, dokud se jí nenarodil syn Marcus. O to více překvapilo, když už v průběhu mateřství začala pracovat pro Google, kde od začátku letošního roku řídí agentury.

Začínala jste v tuzemské Ogilvy. Co jste měla na starost?

Spolupodílela jsem se na řízení firmy a také pracovala na celé řadě východoevropských klientů, a to včetně budování jejich sítě agentur v regionu. Díky tomu jsem žila třeba půl roku v Moskvě a pak i ve Vídni a působila rovněž přímo u klienta.

Měla jste nějaký kariérní plán?

Nikdy jsem si to příliš nepromýšlela, s čímž měli problém i v Ogilvy, když se mnou chtěli plánovat, co se mnou bude za pět či deset let, kde přesně se v rámci té skupiny vidím. V pravidelných hodnoceních, jimiž jsem u klientů i v rámci agentury procházela, zpravidla vycházelo, že mám málo ambicí. To samé platí třeba i pro mého životního partnera (slovenského zpěváka Richarda Müllera – pozn. redakce), u něhož si také řada lidí myslí, že je nějaký velký extrovert, a přitom opak je pravdou.

Vanda Wolfová z GoogluVanda Wolfová z Googlu | Repro Strategie (Martin Pinkas)

Co vás pak v roce 1999 přivedlo v rámci skupiny Ogilvy do Paříže?

Do Francie jsem původně měla odejít na tři měsíce, než se přestěhuji do New Yorku, abych tam pak ve skutečnosti zůstala 12 let. Měla jsem začít vést celosvětový projekt pro největšího z našich klientů, firmu IBM, a z Paříže na začátku jen koordinovat výzkumy, které měly ukázat, jak se mění chování a preference budoucích cílových skupin. Firma se rozhodla zásadně restrukturalizovat svůj marketing, kdy se celá jejich komunikace k veřejnosti začala spojovat v duchu hesla One Voice. Dobře si uvědomovali, že za několik málo let už lidé od takové značky nebudou poptávat jen dílčí výrobky, ale naopak budou kupovat celková IT řešení. Klient hledal někoho, kdo by celý tým za Ogilvy vedl. Byla jsem jedním ze tří kandidátů, a i když jsem jim říkala, že technologiím nerozumím, vybrali si mne. Důvodem prý bylo jednak to, že jsem pocházela z rostoucích trhů, a také to, že budu schopna převést IT komunikaci do běžně srozumitelné řeči.

V čem byla práce pro IBM obtížná?

Bylo to náročné zejména z hlediska řízení lidí, protože Francie je ve srovnání s Českem, Anglií nebo Amerikou extrémně sociálně naladěná.

Celý rozhovor s Vandou Wolfovou a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 6, která vychází 24. června.