Věříme v exkluzivitu nabídky

Petra Kůlová

Petra Kůlová Zdroj: Archiv

Obchodní dům Kotva má na první pohled silného konkurenta OC Palladium. Na ten druhý ale každý zjistí, že obě centra nákupů jsou pro odlišné cílové skupiny. Naši zákazníci k nám jdou za výjimečnou nabídkou českých a jedinečných značek, říká marketingová ředitelka provozovatele obchodního domu Kotva společnosti Markland Petra Kůlová.

Na stole máte vizuál vaší nové komunikační kampaně z dílny agentury Comtech. Kdy kampaň startuje a proč s ní přicházíte?

V současné době připravujeme novou image kampaň obchodního domu Kotva. Jde o propojení tradiční českých hodnot. Image kampaň startuje v říjnu a využívá stávající claim „Kotva – tradiční český obchodní dům“. Tomu odpovídá i struktura většiny značek, které v našem obchodním domě najdete.

Ale osloví tahle kampaň i mladší zákazníky?

Kampaň je cílena především na mladší zákazníky, ve kterých chceme podpořit jejich hrdost k českým hodnotám. Příznivci jsou nejen mezi pamětníky, ale také u mladší generace, kteří se svými rodiči či prarodiči OD Kotva navštěvovali. Ti zde oceňují především strukturu exkluzivních butiků s oblečením a módními doplňky. Velkou skupinu tvoří také mladé rodiny, které zde najdou pestrou škálu obchodů pro děti, a tak bych mohla pokračovat.

V připravované kampani využíváte postavu lva…

Ano, použili jsme velmi jednoduchý vizuál s dvouocasým lvem coby jasným symbolem české tradice. Věříme, že tím oslovíme další širokou skupinu potenciálních zákazníků. V kampani využíváme outdoor nosiče, jako jsou billboardy, bigy a vario postery na nádražích, což je relativně nové médium. Dále se objevíme ve vlacích, na webu a chystáme s naší PR agenturou i podporu napříč médii. V plánu je také menší guerillová kampaň s využitím motivu lva. Zapojíme samozřejmě i budovu samotného obchodního domu. Rozpočet odpovídá povaze cílené image kampaně.

Věrní zákazníci, jasně definovaný segment nakupujících. Neuvažovali jste někdy o věrnostním programu?

Věrnostní akce jsou již nedílnou součástí marketingu většiny našich nájemců. Z hlediska provozovatele obchodního domu bude věrnost brzy podpořena prodejem dárkových voucherů. Je třeba také zmínit, že v rámci věrnostních akcí již pracujeme s konceptem „Nakup a získej“, kdy jsou zákazníci odměňováni za své nákupy v OD Kotva.

Jak moc je v komunikačním mixu důležitá webová stránka?

Web je naší pomyslnou výkladní skříní na internetu. Je nedílnou součástí pro umisťování novinek a informací z našeho obchodního domu. V rámci připravované kampaně jsme změnili i vzhled a obsah stránek, které jsou nyní atraktivnější a přehlednější. O tom, že lidi na náš web chodí, nás přesvědčil jeden nájemce, který anoncoval slevu jednoho produktu a do 24 hodin měl vyprodáno. Stejně ale jako ostatní přemýšlíme o dalším rozvoji internetového marketingu včetně sociálních sítí.

Nákupy nebo slevy jsou častým tématem sociálních sítí…

Souhlasím a mé předchozí zkušenosti z rozjezdu internetového projektu to jen potvrzují. Také Facebook ukazuje, co lidi zajímá a jakou komunikaci preferují. Ať už to jsou soutěže, nebo novinky. Uvažujeme také o aplikacích na smartphonech. Vyzkoušeli jsme i SMS soutěž, ze které jsme si vygenerovali databázi potenciálních zákazníků.

A jiné typy médií?

Nedávno jsme vyzkoušeli mobilní reklamu na ozvučeném autě. Na obrazovce jsme měli rozpohybovaný vizuál k akci „Zpátky do školy“. Tento nosič se nám osvědčil a uvažujeme o něm i v případě image kampaně. Určitě také využijeme direct marketingu, stejně tak inzertní prostory v tištěných médiích.

Kdo je typický zákazník Kotvy?

Struktura našich klientů je velice pestrá a je dána pětatřicetiletou tradicí. Naši zákazníci s obchodním domem vyrůstali, a tak máme klienty napříč generacemi. Nezanedbatelnou skupinu tvoří také turisti, kteří o Kotvě vědí ze svých průvodců. Přesnější a aktuální výzkum teprve připravujeme. Pro našeho zákazníka je důležité zachování provozoven zajišťujících zboží a služby denní spotřeby, a také forma rozmístění prodejních míst, které je řešeno formou openspace. OD Kotva nabízí a také bude komunikovat jednoduchost nakupování, to, že se u nás neztratí… jak se jim často v obchodních centrech stává.

Jak těžké je získat nového obchodního prodejce?

Zde se ukazuje síla značky obchodního domu, strategické umístění v centru města, snadná dostupnost a také zdařilá rekonstrukce, která ctí jedinečnou architekturu stavby. Noví nájemci se tak rekrutují především z oblasti silných značek, které oceňují i otevřené obchodní prostory. Příkladem mohou být Porsche Design, nové fitness centrum Kotva anebo vyhlášená kavárna Crameria Milano.