Věříme v exkluzivitu nabídky

Petra Kůlová

Petra Kůlová Zdroj: Archiv

Pavel Pichl
Obchodní dům Kotva má na první pohled silného konkurenta OC Palladium. Na ten druhý ale každý zjistí, že obě centra nákupů jsou pro odlišné cílové skupiny. Naši zákazníci k nám jdou za výjimečnou nabídkou českých a jedinečných značek, říká marketingová ředitelka provozovatele obchodního domu Kotva společnosti Markland Petra Kůlová.

Na stole máte vizuál vaší nové komunikační kampaně z dílny agentury Comtech. Kdy kampaň startuje a proč s ní přicházíte?

V současné době připravujeme novou image kampaň obchodního domu Kotva. Jde o propojení tradiční českých hodnot. Image kampaň startuje v říjnu a využívá stávající claim „Kotva – tradiční český obchodní dům“. Tomu odpovídá i struktura většiny značek, které v našem obchodním domě najdete.

Ale osloví tahle kampaň i mladší zákazníky?

Kampaň je cílena především na mladší zákazníky, ve kterých chceme podpořit jejich hrdost k českým hodnotám. Příznivci jsou nejen mezi pamětníky, ale také u mladší generace, kteří se svými rodiči či prarodiči OD Kotva navštěvovali. Ti zde oceňují především strukturu exkluzivních butiků s oblečením a módními doplňky. Velkou skupinu tvoří také mladé rodiny, které zde najdou pestrou škálu obchodů pro děti, a tak bych mohla pokračovat.

V připravované kampani využíváte postavu lva…

Ano, použili jsme velmi jednoduchý vizuál s dvouocasým lvem coby jasným symbolem české tradice. Věříme, že tím oslovíme další širokou skupinu potenciálních zákazníků. V kampani využíváme outdoor nosiče, jako jsou billboardy, bigy a vario postery na nádražích, což je relativně nové médium. Dále se objevíme ve vlacích, na webu a chystáme s naší PR agenturou i podporu napříč médii. V plánu je také menší guerillová kampaň s využitím motivu lva. Zapojíme samozřejmě i budovu samotného obchodního domu. Rozpočet odpovídá povaze cílené image kampaně.

Věrní zákazníci, jasně definovaný segment nakupujících. Neuvažovali jste někdy o věrnostním programu?

Věrnostní akce jsou již nedílnou součástí marketingu většiny našich nájemců. Z hlediska provozovatele obchodního domu bude věrnost brzy podpořena prodejem dárkových voucherů. Je třeba také zmínit, že v rámci věrnostních akcí již pracujeme s konceptem „Nakup a získej“, kdy jsou zákazníci odměňováni za své nákupy v OD Kotva.

Jak moc je v komunikačním mixu důležitá webová stránka?

Web je naší pomyslnou výkladní skříní na internetu. Je nedílnou součástí pro umisťování novinek a informací z našeho obchodního domu. V rámci připravované kampaně jsme změnili i vzhled a obsah stránek, které jsou nyní atraktivnější a přehlednější. O tom, že lidi na náš web chodí, nás přesvědčil jeden nájemce, který anoncoval slevu jednoho produktu a do 24 hodin měl vyprodáno. Stejně ale jako ostatní přemýšlíme o dalším rozvoji internetového marketingu včetně sociálních sítí.

Nákupy nebo slevy jsou častým tématem sociálních sítí…

Souhlasím a mé předchozí zkušenosti z rozjezdu internetového projektu to jen potvrzují. Také Facebook ukazuje, co lidi zajímá a jakou komunikaci preferují. Ať už to jsou soutěže, nebo novinky. Uvažujeme také o aplikacích na smartphonech. Vyzkoušeli jsme i SMS soutěž, ze které jsme si vygenerovali databázi potenciálních zákazníků.

A jiné typy médií?

Nedávno jsme vyzkoušeli mobilní reklamu na ozvučeném autě. Na obrazovce jsme měli rozpohybovaný vizuál k akci „Zpátky do školy“. Tento nosič se nám osvědčil a uvažujeme o něm i v případě image kampaně. Určitě také využijeme direct marketingu, stejně tak inzertní prostory v tištěných médiích.

Kdo je typický zákazník Kotvy?

Struktura našich klientů je velice pestrá a je dána pětatřicetiletou tradicí. Naši zákazníci s obchodním domem vyrůstali, a tak máme klienty napříč generacemi. Nezanedbatelnou skupinu tvoří také turisti, kteří o Kotvě vědí ze svých průvodců. Přesnější a aktuální výzkum teprve připravujeme. Pro našeho zákazníka je důležité zachování provozoven zajišťujících zboží a služby denní spotřeby, a také forma rozmístění prodejních míst, které je řešeno formou openspace. OD Kotva nabízí a také bude komunikovat jednoduchost nakupování, to, že se u nás neztratí… jak se jim často v obchodních centrech stává.

Jak těžké je získat nového obchodního prodejce?

Zde se ukazuje síla značky obchodního domu, strategické umístění v centru města, snadná dostupnost a také zdařilá rekonstrukce, která ctí jedinečnou architekturu stavby. Noví nájemci se tak rekrutují především z oblasti silných značek, které oceňují i otevřené obchodní prostory. Příkladem mohou být Porsche Design, nové fitness centrum Kotva anebo vyhlášená kavárna Crameria Milano.