Američané milují ruské kalašnikovy. Nejdou dovážet, tak je budou vyrábět

„Chystáme se spustit výrobu během druhého čtvrtletí letošního roku. Konkrétně půjde o samopaly AK-47 a brokovnice pod značkou Kalašnikov. Momentálně jsme ve fázi nákupu pozemku pro továrnu,“ uvedl šéf lasvegasské RWC Thomas McCrossin pro CNN.
Firma vlastní práva pro značku Kalašnikov pro Spojené státy, poptávku prý zatím pokrývá ze zásob vytvořených před ukončením dovozu z Ruska, sklad se podle McCrossina ale rychle prázdní. „Momentálně nemůžeme Rusům ani zvednout telefon,“ říká McCrossin na adresu případného obnovení obchodů s východním partnerem.
Američané podle všeho ruské samopaly milují. Před zavedením sankcí prý objednávky na kalašnikovy běžně dosahovaly trojnásobku dováženého objemu, což udělalo z jednoduchých zbraní předmět vzkvétajícího byznysu obchodníků.
Ztráta ve špatnou chvíli
Pro ruského výrobce samopalů Kalašnikov Group přišla ztráta amerického trhu v tu nejméně vhodnou chvíli. V roce 2013 totiž Kalašnikov prodělal bezmála tři miliardy dolarů. Pomoci mu mohl pětiletý kontrakt na vývoz zbraní do USA a Kanady (80 tisíc až 200 tisíc kusů ročně), který uzavřel zhruba před rokem. Protiruské sankce však těmto plánům udělaly čáru přes rozpočet.
Nová odbytiště proto Kalašnikov nyní hledá v Asii, Jižní Americe, či Africe. Za trhy s největším potenciálem považuje dvě století existující ruský zbrojař Indii a Egypt. Nový byznys hodlá dělat s novým prodejním sloganem: „K udržování míru po celém světě.“