Aston Martin: Z brexitu můžeme dočasně těžit
Po rozhodnutí občanů Británie vystoupit z EU se ceny libry propadly na dlouholetá minima. Pokles, který v současnosti představuje přibližně 15 desetin dolaru za jednu libru, by měl během následujících měsíců značce pomoci. 80 procent veškeré výroby totiž putuje do ciziny. „Slabá libra očividně exportu pomůže, očekáváme zvýšení zisku,“ uvedl Palmer pro Automotive News Europe.
Vliv kurzu libry by měl značce údajně pomoci i přesto, že značnou část dílů do svých vozů nakupuje v pevninské Evropě. Například všechny motory pocházejí z výrobny v německém Kolíně nad Rýnem.
K dlouhodobým vlivům brexitu však Palmer zůstává skeptický. „Jsou tu dvě neznámé. Jak situace ovlivní trh s luxusními automobily a zda dojde k vytvoření výhodných obchodních vztahů mezi Velkou Británií a EU.“ O vytvoření společného obchodního prostoru se už Palmer zasazoval také u britské vlády.
Nadějné vyhlídky pro Aston Martin přicházejí v pravou chvíli. V pondělí značka uveřejnila výsledky svého hospodaření, které nejsou nijak optimistické. V roce 2015 značka ukončila hospodaření se ztrátou asi 128 milionu liber (4,2 miliardy korun). Zároveň automobilka prodala méně vozů, než v roce 2014, a to o 1,3 procenta. Celkem během minulého roku Aston Martin vyrobil 3615 vozidel.