Francie připouští znárodnění části PSA, zatím hledá jiná řešení

Premiér Jean-Marc Ayrault nicméně později upozornil, že automobilka vládu o takovýto krok nepožádala. Dodal, že tato záležitost zatím není na pořadu jednání vlády.
Podle zdroje z ministerstva financí je nyní pro automobilku prioritou uskutečnění ozdravného programu a posílení aliance s americkou společností General Motors.
Automobilka PSA tento týden oznámila, že kvůli pokračujícímu propadu evropského automobilového trhu odepsala 28 procent účetní hodnoty svých továren a dalšího majetku. Čistou ztrátu za loňský rok to zvýší o 4,13 miliardy eur (přes 100 miliard korun).
Krátce po oznámení těchto odpisů se v médiích objevily spekulace o kapitálovém vstupu francouzské vlády do automobilky PSA. „Je to možné,“ řekl státní tajemník pro rozpočet Jerome Cahuzac v rozhovoru pro televizi BFM. „Tato firma nesmí zmizet. Musíme udělat vše, co je zapotřebí, aby tato firma přežila,“ dodal.
Podle zdrojů deníku Liberation je případná investice až krokem „poslední instance“. Na rozdíl od konkurenčního Renaultu, který Francie po druhé světové válce znárodnila a dodnes v něm drží 15 procent, je koncern PSA plně soukromý. V Peugeotu stát nikdy žádný podíl neměl, 25 procent dodnes vlastní rodina zakladatele.
Celosvětový prodej automobilky PSA Peugeot Citroën se v loňském roce kvůli slabé poptávce v Evropě propadl o 16,5 procenta na 2,97 milionu vozů. Společnost PSA již loni ohlásila plán na snížení počtu pracovníků o 8000. PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. Firma působí také v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota. Snižování počtu zaměstnanců minulý měsíc ohlásila rovněž francouzská automobilka Renault, která chce do roku 2016 ve Francii zrušit 7500 pracovních míst.