Hořlavý mobilní telefon ohrožuje obchod mezi Samsungem a Fiatem

Samsung

Samsung Zdroj: profimedia.cz

Samsung Galaxy Note 7
Samsung Galaxy Note 7
Samsung Galaxy Note 7
Samsung Galaxy Note 7
Samsung Galaxy Note 7
10
Fotogalerie

Pro Samsung je mobilní telefon Note 7 doslova noční můrou. Zařízení, které mělo být výkvětem technologií korejského výrobce telefonů, však po problémech s požáry baterií muselo opustit trh. Zatímco analytici vypočítali, že celý skandál Samsung přijde na 130 miliard korun, trpět celou situací mohou i jiné společnosti. Podle Bloomberg může skandál zasáhnout například automobilový koncern Fiat Chrysler.

Samsung v současnosti koncentruje finanční prostředky i pozornost právě k situaci kolem Note 7, další projekty, které společnost chystá, tak musí jít v současnosti stranou. Podle Bloomberg Samsung pozastavil jednání s koncernem Fiat Chrysler, se kterým projednával investici do společnosti Magneti Marelli, jednoho z největších producentů automobilových dílů. Společnost v současnosti patří právě do koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Podle nejmenovaného zdroje, který je obeznámený s okolnostmi ohledně investice, není pravděpodobné, že by k dohodě mezi Fiatem a Samsungem došlo v průběhu letošního roku, čemuž situace před skandálem nasvědčovala. Samsung o část Magneti Marelli usiluje již delší dobu, ačkoliv není jasné, jak velký podíl ve společnosti by chtěl koupit.

Podle dostupných informací však Samsung jevil zájem především o divize zabývající se osvětlovací techniky, telematiky a palubních zábavních systémů pro automobily. Během léta se hovořilo o tom, že by chtěl Samsung do Magneti Marelli investovat až tři miliardy dolarů. Díky investici by Samsung značně rozšířil pole svého působení, čímž by mohl eliminovat případná rizika. Samsung, v současnosti největší jihokorejská firma, rovněž v souvislosti se skandálem snížil předpoklad čtvrtletního zisku o 2,3 miliardy dolarů.

Je však velmi pravděpodobné, že pokud k dohodě mezi společnostmi v budoucnu dojde, část Magneti Marelli i nadále zůstane Fiatu. V září se k prodeji rovněž vyjádřil prezident Fiatu John Elkann. „Koncern chce posílit postavení Magneti Marelli na trhu, elektronická řešení jsou pro současné automobily klíčová,“ řekl Elkann.

Prodej části Magneti Marelli má však i jiné důvody. Fiat, který se v minulosti potýkal s obrovskými finančními potížemi, by díky dohodě se Samsungem mohl splatit část svých závazků. V současnosti je totiž společnost v dluhu 5,5 miliardy eur, během následujících pěti let by však chtěl Fiat dosáhnout až deseti miliard čistého zisku. Pomoci by v tom měla rovněž spolupráce s americkým Googlem, kterému bude FCA dodávat autonomní vozidla.